Delete Group Oyj on toteuttanut W-Tech Entreprenad AB:n divestoinnin

Delete Group Oyj               Lehdistötiedote                   31.12.2021 kello 10.00

Delete Group Oyj on strategiansa mukaisesti toteuttanut Ruotsissa toimivan tytäryhtiönsä, W-Tech Entreprenad AB:n, divestoinnin. Kyseessä on arvoltaan vähäinen, Tukholman alueella toimiva infrastruktuuri- ja betoninkorjauspalvelu. Yritys oli viimeinen Deleten ydintoimintaan kuulumaton projektiliiketoiminnan osa. Yhtiön osti henkilö W-Tech:in toimivasta johdosta.

Yrityskauppa on jatkoa vuonna 2020 Ruotsissa toteutetuille Delete Special Demolition AB:n ja Delete Heavy Demolition AB:n divestoinneille. ”Olen tyytyväinen, että saimme divestoitua W-Techin ja pääsemme jatkamaan täydellä fokuksella puhdistuspalveluiden kehittämistä”, toteaa Peter Revay, Delete Ruotsin maajohtaja.

Kauppahinta tarkentuu vuoden 2022 ensimmäisen kvartaalin aikana, mutta arvion mukaan vuonna 2021 merkittävää tappiota tehneen liiketoiminnan myynnistä saatavat nettovarat jäävät vähäisiksi tai negatiiviseksi.

LISÄTIEDOT

Ville Mannola, talous- ja rahoitusjohtaja, Delete Group Oyj
Sähköposti: ville.mannola@delete.fi
Puh. +358 400 357 767

www.deletegroup.fi

DELETE GROUP LYHYESTI

Delete Group on yksi Pohjoismaiden johtavista ympäristöpalvelujen tarjoajista, erikoisosaaja, joka tekee työtä toimivamman ja puhtaamman yhteiskunnan puolesta. Tarjoamme asiakkaillemme teollisuudessa, rakennus- ja kiinteistöalalla sekä julkisella sektorilla niiden toiminnan kannalta kriittisiä puhdistus- ja kierrätyspalveluita. Ylläpidämme huoltovarmuutta auttamalla teollisuutta optimoimaan tuotantoaan sekä kaupunkeja ja kuntia pitämään infrastruktuurin kunnossa ja asuinympäristön viihtyisänä. Vastaanotamme, kierrätämme ja käsittelemme jätettä turvallisesti, luotettavasti ja vastuullisesti.

Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 117 miljoonaa euroa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Konserni työllistää noin 700 ammattilaista yli 35 toimipisteessä Suomessa ja Ruotsissa.