Ake Turunen forensic-palveluiden vetäjäksi Deloittelle

Ake Turunen on nimitetty Deloitten forensic-palveluiden vetäjäksi ja partneriksi 6.5.2019 alkaen. Ake on yksi Suomen johtavia forensic-asiantuntijoita, ja hän on aikaisemmin toiminut forensic-palveluiden johtotehtävissä Suomessa KPMG:llä ja PwC:llä.  Akella on laaja kokemus taloudellisten väärinkäytösten torjunnasta ja selvittämisestä. Hän on avustanut lukuisten yhtiöiden johtoa useiden vuosien ajan ja vakiinnuttanut asemansa luotettuna neuvonantajana.

Roolissaan Deloittella Ake keskittyy rakentamaan forensic-palvelukokonaisuutta tiiviinä osana pohjoismaista tiimiä. Palvelukokonaisuuteen sisältyy muun muassa erilaisten väärinkäytösriskien tunnistaminen ja ennalta ehkäiseminen, väärinkäytöksiin ja riitoihin liittyvät selvitykset, tekninen forensiikka sekä tausta- ja maineselvitykset.

”Odotan innolla forensic-palveluiden edelleen kehittämistä Suomessa ja työskentelyä osana Deloitten kansainvälisesti tunnustettua forensic-verkostoa. Olen vakuuttunut, että voimme tarjota asiakkaille markkinoiden laajimman palvelukokonaisuuden, josta on räätälöitävissä asiakkaan tarpeen mukainen ratkaisu”, kommentoi Ake Turunen.

“Näemme forensic-palveluiden kysynnän kasvavan vahvasti kansainvälisesti ja tämä näkyy selkeänä trendinä myös Suomessa. Erilaisten väärinkäytöstilanteiden tunnistamisen ja taustaselvitysten merkitys kasvaa sekä kansallisen että kansainvälisen sääntelyn jatkuvasti kiristyessä. Olemme erittäin iloisia saadessamme Aken osaksi tiimiämme, ja tavoitteemme onkin Aken johdolla kasvattaa Deloitten roolia forensic-palveluiden tarjoajana”, sanoo Deloitte Suomen yritysjärjestelypalveluiden vetäjä Jan Söderholm.

Jan Söderholm
Yritysjärjestelypalveluiden vetäjä, Deloitte Suomi
Puh. +358 (0) 40 7169 728
jan.soderholm@deloitte.fi

Ake Turunen
Forensic-palveluiden vetäjä, Deloitte Suomi
Puh. +358 (0) 0)40 5606 018
ake.turunen@deloitte.fi

Deloitte on yksi maailman johtavista asiantuntijaorganisaatioista. Tarjoamme neuvonantoa laajasti eri liikkeenjohdon alueilla, kuten konsultointi, tilintarkastus, yritysjärjestelyt, riskienhallintapalvelut sekä vero- ja lakipalvelut. Meitä deloittelaisia on jo 286 000, joista Suomessa työskentelee 550. Menestyksemme ytimessä ovat huippuluokan osaaminen ja yhteistyön voima, joita tuemme coaching-kulttuurillamme. Meille on tärkeää ymmärtää jokaisen asiakkaamme liiketoimintaa ja ratkoa siihen liittyviä monimutkaisia haasteita. Tavoitteenamme on päivittäin vaikuttaa kestävästi ja positiivisesti asiakkaisiimme, toisiimme ja yhteiskuntaamme.

Jan Söderholm, Deloitte