• Fazer Group/

Fazer kiittää: Vuosi sitten avatussa Fazer Experience vierailukeskuksessa jo yli 150 000 kävijää

Fazer Experience vierailukeskuksen suosio on ollut suuri: ensimmäisten 12 kuukauden aikana vierailijoita on ollut yli 150 000, joista 60 % opastetulla näyttelykierroksella. Vuoden 2017 osalta 100.000 kävijän raja ylitettiin elokuussa. Tänä syksynä ajankohtaista on mm. Anthony Ubaudin valokuvanäyttely Suuria unelmia, Halloween, Suomi 100 ja joulun odotus.

Fazerin 60-vuotinen vierailuperinne sai uuden ulottuvuuden, kun Fazer Experience vierailukeskus vihittiin käyttöön 17.9.2016 – päivälleen 125 vuotta sen jälkeen, kun Karl Fazer avasi konditoriansa Kluuvikadulle. Ovet yleisölle avattiin 1.10.2016. Vierailukeskus on ollut erittäin suosittu: ensimmäisten 12 kuukauden aikana vierailijoita on käynyt huimat yli 150 000. Kävijäpalaute on ollut erinomaista, josta kertoo mm. Tripadvisorin Erinomainen kohde -sertifikaatti.

Valokuvanäyttely, Suomi 100 ja sesongit

Fazer Experience vierailukeskuksen muodostavat näyttely, Fazer Café, myymälä, kokouspalvelut ja tapahtumat kokki- ja leivontakouluista lasten synttärikemuihin. Ajankohtaiset asiat ja sesonkien vaihtuminen näkyvät vierailukeskuksen tapahtumissa, ilmeessä ja näyttelyn sisällössä. Syksyä värittävät muun muassa Anthony Ubaudin Suuria unelmia -valokuvanäyttely 28.9.2017-31.1.2018, Halloween, Löydä oma hyvinvointisi -tapahtuma 4.11.2017 sekä Suomi 100-juhlavuosi. Valokuvanäyttely Suuria unelmia on osa SOS-Lapsikylän kampanjaa, joka kannustaa lapsia unelmoimaan. Fazer on SOS-lapsikylien yrityskumppani ja on ollut mukana tukemassa järjestöä yli neljänkymmenen vuoden ajan. Arvostettu valokuvaaja Anthony Ubaud kasvoi itse Espoossa Tapiolan SOS-lapsikylässä ja hän haluaa nyt antaa takaisin järjestölle kiitoksena saamastaan tuesta ja mahdollisuuksista. Lapsikylässä tarjottu turvallinen nuoruus ja monet harrastukset toivat elämään sisältöä ja ohjasivat nuoren miehen lopulta valokuvaajaksi. Nyt Anthony elää unelmaansa valokuvaajana ja perheenisänä. Anthonyn oma tarina antoi lähtökohdat Suuria unelmia -kampanjalle, valokuvanäyttelylle ja kirjalle.

Inspiroiva ja vuorovaikutteinen kokemus

Vierailukeskuksen tavoitteena on inspiroiva ja vuorovaikutteinen vierailu, jossa jokaisella on mahdollisuus kokea Fazer omalla tavallaan sekä oivaltaa ja oppia uutta. Kävijöiden suosikiksi on muodostunut näyttelykierrokseen kuuluva trooppinen puutarha, jossa tutut maut, mm. kaakao, kaneli ja pippuri näyttäytyvät alkuperäisinä, eksoottisina kasveina. Elämyksiä on tarjolla kaikille aisteille ja näyttelyteokset sekä viimeisin teknologia toimivat tarinankerronnan välineinä. Näyttelyyn tutustutaan oppaan johdolla. Vierailukeskuksen kahvila ja myymälä ovat kaikille avoimia. Myymälän yli 400 tuotteen valikoimasta löytyy niin tuliaiset kuin tuotteet kodin juhliin. Myös uutuudet ovat siellä aina ensimmäisenä myynnissä: juuri nyt esimerkiksi odotettu Karl Fazer piparkakkusuklaa. Fazer Café Fazerilassa herkutellaan mm. Parempi aamu- tuotteilla tai nautitaan yhdessäolosta lämminhenkisellä viikonloppubrunssilla.

Vierailukokemuksesta tekee raikkaan ja erilaisen myös omaperäinen arkkitehtuuri. Teräsrakenneyhdistys valitsi Fazerin vierailu- ja kokouskeskusrakennuksen marraskuussa 2016 Vuoden Teräsrakenne -palkinnon saajaksi. Lisäksi Vantaan arkkitehtuuripäivän tilaisuudessa 1.3.2017 rakennukselle myönnettiin Kehäkukka-arkkitehtuuripalkinto.

Painokelpoiset kuvat:

www.fazergroup.com/pictures (Media_Press – Fazer Visitor Centre)

Lisätiedot ja varaukset:

www.visitfazer.com  visitfazer@fazer.com

#visitfazer

Anu Kokko, Director, Fazer Experience Visitor Centre, 040 504 2746
Fazer Experience -vierailukeskus, Fazerintie 6, 01230 Vantaa

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 puh. 040 668 2998
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää