Fazer nimittää Lara Saulon Fazer Leipomot -liiketoiminta-alueen johtajaksi

Lara Saulo on nimitetty Fazer Leipomot -liiketoiminta-alueen johtajaksi 1.3.2021 alkaen. Lara Saulo tuli Fazerille 2017 ja aloitti tehtävässä Executive Vice President, Group Transformation. Vuodesta 2019 lähtien hän on työskennellyt tehtävässä EVP, People & Transformation. Uudessa roolissaan Lara Saulo jatkaa Fazer-konsernin johtoryhmän jäsenenä ja vastaa edelleen konsernin Transformation-toiminnoista. Prosessi uuden henkilöstöjohtajan nimittämiseksi aloitetaan välittömästi.

Fazer Leipomot -liiketoiminta-alue koostuu neljästä liiketoimintayksiköstä, Fazer Leipomot Suomi, Fazer Leipomot Ruotsi, Fazer Leipomot Venäjä ja Fazer Leipomot Baltia, jotka kaikki raportoivat Lara Saulolle.

”Fazerilla on merkittäviä mahdollisuuksia kehittää leipomotoimintaamme kaikilla markkinoilla. Lara Saulo on kokenut johtaja, hänellä on vahvaa transformaatio-osaamista ja hän sopii hyvin johtamaan tätä mielenkiintoista liiketoimintaa. Minulle on suuri ilo julkistaa hänen nimityksensä,” sanoo Fazerin konsernijohtaja Christoph Vitzthum.

Vuonna 2020 Fazer Leipomoiden liikevaihto oli 548,6 miljoonaa euroa ja työntekijöitä oli 5 880.

Joséphine Mickwitz, Executive Vice President, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Fazer-konserni, josephine.mickwitz@fazer.com, puh. 0400 784 889

Fazerin mediapuhelin puh. 040 6682 998 arkisin klo 8-16 ja osoitteessa media@fazer.com

Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: tuottaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Toteuttaakseen visionsa Kohti täydellisiä päiviä Fazer luo uusia makuja, perinteitä ja ruokaelämyksiä. Luottamalla vankkaan perintöönsä, kuluttajalähtöisyyteen ja innovaatioihin, Fazer kehittää tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Haluamme ihmisten kokevan pohjoisen taian. Keskitymme kuluttajatuotteisiin. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 8 500 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.