Fazer ostaa Seniori Aterian

Fazer-konserni jatkaa kasvustrategiansa toteuttamista ja ostaa Seniori Aterian. Seniori Ateria on kasvava yritys, joka tuottaa ruokapalvelu-kokonaisuuksia senioreille koteihin ja palvelutaloihin ympäri Suomen. Yritysoston myötä Fazer Food Services kasvaa seniorisektorilla, joka on yksi valituista kasvusektoreista ruokailupalveluliiketoiminnassa.

Fazer vahvistaa korkealaatuista ruokailupalvelutarjontaansa ostamalla vuonna 2009 perustetun Seniori Aterian. Yritys tarjoaa ikääntyville räätälöityjä maukkaita ja terveellisiä kotiaterioita. Toiminnan keskiössä ovat asiakkaat, laatu ja innovatiivisuus.

”Fazer haluaa vahvistaa asemaansa Pohjoismaiden johtavana ruokailupalvelutoimijana. Jatkamme kasvustrategiamme toteuttamista nyt Suomessa ostamalla Seniori Aterian, joka on kasvava ja korkealaatuisia kotiaterioita tarjoava yritys. Ostamamme yritys on Fazerin lailla makuelämysten ja asiakaspalvelun asiantuntija”, sanoo Fazer-konsernin konsernijohtaja Christoph Vitzthum.

“Fazer on täydellinen valinta meille”, sanoo Seniori Aterian toimitusjohtaja Lassi Nurmela. ”Yrityksellämme on samat arvot kuin Fazerilla ja odotamme, että pääsemme kehittämään konseptejamme ja palvelutarjontaamme edelleen uuden vahvan omistajan avulla”.

Yritys tuottaa ruokapalvelukokonaisuuksia senioreille koteihin ja palvelutaloihin ympäri Suomen. Henkilöstöä on 20, joista 15 tuotantolaitoksessa Naantalissa ja 5 logistiikkakeskuksessa Tampereella. Yrityksen liikevaihto on noin kaksi miljoonaa euroa. Fazer on tarjonnut ruokailupalveluita seniorisektorilla vuodesta 2008. Seniori Aterian osto vahvistaa Fazerin jalansijaa kotiateriapalvelumarkkinoilla.

”Missiomme on luoda makuelämyksiä. Seniorit ovat yksi strategiamme valituista asiakasryhmistä, joiden tarpeisiin haluamme keskittyä jatkossa, ja haluamme tarjota tälle kasvavalle ryhmälle makuelämyksiä ja uusia palveluita. Oston myötä Fazerille siirtyy laadukkaan liiketoiminnan lisäksi paljon osaamista kehittää palvelutarjontaa jatkossa ja huomioida senioriasiakkaiden erityistarpeet”, toteaa Fazer Food Services Suomen toimitusjohtaja Jaana Korhola.

Suomen seniorimarkkinan koko ruokailupalveluissa on noin 300 miljoonaa euroa, josta ulkoistettua on noin 55 miljoonaa euroa ja josta Fazerin osuus on 14 miljoonaa euroa. Suomessa on tällä hetkellä noin 465 000 yli 75-vuotiasta. Vuoteen 2030 mennessä yli 75-vuotiaiden määrän on arveltu kasvavan noin 820 000:een.

Fazerin asiakkaita seniorisektorilla ovat kunnat ja yksityiset yritykset. ”Asiakkaamme vastaavat palvelutaloissa asuvien mutta tulevaisuudessa myös yhä enemmän kotona asuvien seniorikansalaisten ruokapalvelusta.

Jatkossa Suomen senioriväestöstä yhä useampi asuu pidempään kotona ja haluamme tarjota heidän hyvinvointinsa tueksi laadukasta ja maukasta kotiruokaa, jossa yksilölliset tarpeet on otettu huomioon”, toteaa Jaana Korhola.

Lisätietoja
toimitusjohtaja Jaana Korhola, Fazer Food Services Suomi, p. 040 821 8641, toimitusjohtaja Lassi Nurmela, Seniori Ateria, p. 044 342 7557
haastattelupyynnöt: viestintäjohtaja Satu Ikäheimo, Fazer-konserni, p. 050 380 4996

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli yli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää