Fazerin finalistit Pro Gaalassa kertovat vahvasta asiakaspalveluperinteestä

Fazerin finalistit loistivat eilen 12.2. Helsingissä järjestetyssä HoReCa-alan ammattilaisten PRO Gaalassa. Fazerilaisia oli 36 finalistin joukossa kaksi.

Fazeria edusti finaalissa Kirsi Sipiläinen ja Anu-Ly Kibuvits. Molemmat työskentelevät perinteikkäissä Fazer-ympäristöissä; Kirsi Helsingin Kluuvikadun Karl Fazer Caféssa ja Anu-Ly Helsingin keskustan Stockmannin ylimmässä kerroksessa Fazer 8th Floor -ravintolamaailmassa.

Vuoropäällikkö Kirsi Sipiläinen Karl Fazer Cafésta oli yksi kolmesta finalistista sarjassa Kahvilan työntekijä 2015 ja Anu-Ly Kibuvits Fazer 8th Floor -ravintolasta sarjassa Ravintolan asiakaspalvelija 2015.

Finaalipaikat kahdessa sarjassa olivat hieno saavutus finalisteille ja Fazerille. Kluuvikadun Karl Fazer Cafélla oli finalisti Kahvilan työntekijä -sarjassa jo kolmatta vuotta peräkkäin.

”Olen todella ylpeä molemmista kilpailijoistamme ja eritysiesti iloitsen finaalipaikoista juuri näissä sarjoissa. Kahvilakulttuuri ja asiakaspalvelu ovat Fazerin perinteiden ja arvojen ytimessä. Näitä asioita asiakkaamme meiltä odottavat ja pyrimme aina ylittämään asiakkaidemme odotukset, vaikka ne olisivat kuinka korkealla”, sanoo Fazer Cafés -liiketoiminnan vetäjä Kristian Helanne.

PRO Gaala on ravintola-alan suurin ja merkittävin juhla, jossa PRO-tunnusnimikkeellä vuosittain palkitaan mm. kollegojen, esimiesten ja alaisten suosittelemia, alalla ansioituneita ammattilaisia. Aromi-lehden nyt kolmattatoista kertaa järjestämässä kilpailussa oli kaikkiaan 12 kategoriaa, jotka kattoivat suurkeittiö- ja ravintola-alan eri sektorit laidasta laitaan.

Finalistien valinnan kymmenien kuhunkin sarjaan nimettyjen henkilöiden joukosta ja sarjojensa voittajat valitsi arvovaltainen raati, joka koostui ravintola-alan ammattilaisista. Raadin valintakriteereitä voittajille ovat ammattitaito, esikuvallisuus ja asenne.

Palkinnon tarkoituksena on paitsi kannustaa alalla jo työskenteleviä, myös nostaa HoReCa-alan arvostusta ja houkutella uusia työntekijöitä alalle.

Kristian Helanne, VP, Fazer Cafés, p. 040 831 8300
Laura Tötterman, viestintäpäällikkö, Fazer-konserni p. 044 711 9550

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

www.fazer.fi/fazercafe

Painokelpoiset kuvat: www.fazer.fi/media, ”Media_Press”, ”Fazer Café”

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.