Fazers finalister i PRO-galan är levande bevis på stark kundservicetradition

Fazers finalister lyste i går 12.2 i HoReCabranschens PRO-gala i Helsingfors. Av 36 finalister var två Fazer-medarbetare.

Fazer representerades av Kirsi Sipiläinen och Anu-Ly Kibuvits i finalen. Båda arbetar i traditionella Fazer-miljöer, Kirsi på Karl Fazer Café på Glogatan i Helsingfors och Anu-Ly i restaurangvärlden Fazer 8th Floor på översta våningen i Stockmann i Helsingfors centrum.

Skiftchef Kirsi Sipiläinen på Karl Fazer Café var en av tre finalister i kategorin Cafémedarbetare 2015 och Anu-Ly Kibuvits från Fazer 8th Floor i kategorin Kundbetjänare i restauranger 2015.

De två finalplatserna var en fin prestation för finalisterna och Fazer. Karl Fazer Café på Glogatan hade en finalist med i kategorin Cafémedarbetare för tredje året i rad.

”Jag är mycket stolt över båda våra finalister och speciellt glad över framgången i just dessa kategorier. Cafékultur och kundbetjäning är en central del av Fazers traditioner och värderingar. Detta är vad våra kunder förväntar sig av oss och vi strävar alltid efter att överträffa våra kunders förväntningar, hur höga de än må vara”, säger Kristian Helanne som ansvarar för affärsverksamheten Fazer Cafés.

PRO-galan är den största och mest betydelsefulla festen i restaurangbranschen. Där belönas årligen proffs som utmärkt sig i branschen, på rekommendation av kollegor, förmän eller underlydande. Tävlingen, som nu arrangerades av Aromi-tidningen för trettonde gången, omfattade totalt 12 kategorier från storköks- och restaurangbranschens alla olika sektorer.

Ett råd bestående av proffs från restaurangbranschen valde ut finalisterna i varje kategori bland tiotals nominerade personer samt kategoriernas vinnare. Rådets kriterier var deltagarens yrkeskunskap, funktion som förebild och inställning.

Meningen med priset är, förutom att uppmuntra dem som redan arbetar inom branschen, att höja HoReCa-branschens anseende och locka nya arbetstagare.

Kristian Helanne, VP, Fazer Cafés, tel. 040 831 8300
Laura Tötterman, kommunikationschef, Fazer-koncernen tel. 044 711 9550

E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

www.fazer.fi/fazercafe

Bilder lämpliga för tryck: www.fazer.fi/media, ”Media_Press”, ”Fazer Café”

Fazer-koncernen
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Målsättningen är att dela ett gott liv, varenda dag. Fazer-koncernens omsättning uppgick till knappt 1,7 miljarder euro år 2013, och antalet anställda är över 15 000. Fazers verksamhet styrs av de etiska principerna som grundar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Vi skapar smakupplevelser