Gigaset Communications kasvattaa sekä liikevoittoaan että kannattavuuttaan

DECT-puhelinten eurooppalainen markkinajohtaja jatkaa positiivista kehitystään: Gigaset Communications GmbH on lisännyt merkittävästi liikevoittoaan ja parantanut tuottavuuttaan vuoden 2010 ensimmäisellä neljänneksellä. Liikevaihto kasvoi 125 miljoonaan euroon, josta liikevoitoksi jäi 17,7 miljoonaa euroa. Tätä voidaan verrata viime vuoden vastaavaan jaksoon, jolloin liikevaihto oli 140 miljoonaa euroa ja liiketappioksi muodostui –17,6 miljoonaa euroa.

Tulos osoittaa selvästi, että yrityksen rakennemuutostoimet, joiden perusteella ARQUES Industries AG omistaa 80 % yrityksestä, ovat onnistuneet. Gigaset on menestyksekkäiden tuotteidensa ansiosta lisännyt markkinaosuuttaan premium-segmentissä Euroopassa. Viime keväänä esitelty lippulaiva Gigaset SL400 eli ”kaikkien aikojen pienin Gigaset-puhelin” on saanut useita palkintoja ja komeilee alan arvostetun Connect-lehden rankinglistan kärjessä arvosanalla ”erittäin hyvä”. Sitä seuraavat listalla muut Gigasetin laatutuotteet. Euroopan suurimman telekommunikaatiolehden lukijat äänestivät Gigaset SL400 -puhelimen myös vuoden tuotteeksi DECT-luokassa.

Yrityksen tulos ylittää odotukset, mikä on Gigaset-tuotteiden suuren kysynnän ansiota. Vuonna 2009 Gigaset Communications ryhtyi laajoihin kustannuksia säästäviin toimenpiteisiin parantaakseen kannattavuuttaan muun muassa vähentämällä henkilöstöä ja keskittymällä ydintoimintaansa eli puhelimiin. Vuonna 2010 yrityksen liikevaihdon odotetaan olevan noin 500 miljoonaa euroa ja investoinnin tuottoprosentin (Return on Investment, ROI) odotetaan myös parantuvan merkittävästi.
Vuoden ensimmäisellä neljänneksellä Gigaset ylitti jopa budjetoidut tavoitteensa tuottojen ja marginaalien osalta Euroopan vahvan myynnin ansiosta. Marginaalit ovat kasvaneet siitä huolimatta, että kokonaisliikevaihto on hieman pienentynyt vuosi vuodelta johtuen tappiota tuottavien laajakaista- ja WiMAX-liiketoimintojen myynnistä heinäkuussa 2009 ja Home Media -liiketoiminnan myynnistä lokakuussa 2009.

Päätös keskittyä ydintoimintaan eli puhelintekniikkaan sekä sijoittaa tuotteet premium-segmenttiin on osoittautunut onnistuneeksi strategiaksi. Sivuliiketoimintojen myynti ja henkilöstön vähentäminen osoittautuivat toimivaksi ratkaisuksi jo 2009, ja tänä vuonna yrityksen tehokkuus on lisääntynyt entisestään.

Lisätietoja antavat seuraavat henkilöt:
Georg Sahnen, Head of Corporate Communications/Gigaset Communications GmbH, puhelin: +49 (0)89 722 541 57, sähköposti:
georg.sahnen@gigaset.com tai Titti Hagenfeldt, Marketing Manager
Gigaset Communications Sweden AB, sähköposti:
titti.hagenfeldt@gigaset.com +46 73-982 95 34

Saat lisätietoja Gigaset Communicationsista osoitteesta http://www.gigaset.com Gigaset Communications GmbH on yksi maailman suurimpia langattomien puhelinten valmistajia ja DECT-puhelinten selkeä markkinajohtaja Euroopassa. Münchenissä päämajaansa pitävä yritys kehittää, valmistaa ja myy laadukkaita tuotteita Siemens Gigaset -tuotemerkillä. Tuotevalikoimaan kuuluu niin lankapuhelimia kuin VoIP-laitteita. Päätuotantolaitos sijaitsee Bocholtissa Saksassa. Tuotteiden valmistuksessa noudatetaan tiukimpia mahdollisia laatu- ja ympäristöstandardeja. Gigaset Communications on Siemens-tuotemerkin lisenssinhaltija. Gigaset Communications GmbH kuuluu ARQUES Industries AG -konserniin (http://www.arques.de). Muita lehdistötiedotteita voi ladata osoitteesta http://www.gigaset.com/press