Halton toimittaa ensimmäisen tarpeenmukaisen keittiöilmanvaihtojärjestelmän laivaan

Keskimäärin 30% risteilylaivan kokonaisenergiakulutuksesta muodostuu julkisten tilojen, hyttien ja keittiöiden ilmastoinnista. Energiankulutus vaikuttaa suoraan laivan kannattavuuteen sekä ympäristövaikutuksiin. Energiatehokkuus ja vihreämpi teknologia ovat olleet ohjaavia tekijöitä tarpeenmukaisen keittiöilmanvaihtojärjestelmän kehityksessä Haltonilla.

Halton M.A.R.V.E.L. on ensimmäinen täysin tarpeenmukainen ilmanvaihtojärjestelmä keittiöihin. Verrattuna perinteisesti toteutettuun keittiöilmanvaihtoratkaisuun, Halton M.A.R.V.E.L. yhdistettynä Halton Capture Jet sieppausilmahuuviin säästää keskimäärin 50 % keittiön energiakulutuksessa. Energiansäästö pienentää myös kohteen ympäristövaikutuksia.

Halton on toimittanut Halton M.A.R.V.E.L. järjestelmän jo yli 40 kohteeseen hotelleista kouluihin sairaaloihin sekö kauppakeskuksiin. Nyt järjestelmä toimitetaan myös ensimmäiseen laivakohteeseen keväällä 2012.

Halton M.A.R.V.E.L. on voittanut useita innovaatiopalkintoja:

• Finnbuild 2010 Highlights innovaatiopalkinto
  • Food Hospitality Innovation Award 2010, Hollanti
  • EuroGastro 2011 Award, Puola
  • Food Service Consultant Society International’s (FSCI) Honourable Mention for Innovation 2011

Palaute järjestelmän käyttäjiltä on ollut positiivinen ja monissa kohteissa järjestelmä on säästänyt käyttäjilleen luvattua enemmän energiaa

Lisätietoja järjestelmästä niin uusiin kuin olemassa oleviin kohteisiin:

- Ammattikeittiöt, ravintolat: Mikko Liljeberg Puh. 020 792200
Laivat: Sami Piirainen Puh. 020 792200

Halton Group

Halton Group markkinoi, kehittää ja toimittaa sisäilmastotuotteita ja -järjestelmiä. Konsernin toiminta muodostuu viidestä strategisesta liiketoiminta-alueesta.  Halton Indoors keskittyy julkisten rakennuksien sisäilmastoratkaisuihin. Halton Foodservice tuottaa sisäilmastoratkaisuja ammattikeittiöihin ja ravintoloihin.  Halton Marine tarjoaa laivojen ja offshore -kohteiden sisäilmaratkaisuja. Halton Clean Air valmistaa ilmanpuhdistusjärjestelmiä yksityisiin ja julkisiin rakennuksiin sekä teollisuuteen. Halton Solutions tuottaa sisäympäristön hallintapalvelua. Halton perustettiin Suomessa vuonna 1969. Nykyään yhtiö toimii 24 maassa. Yhtiön vuosittainen liikevaihto on 140 miljoonaa euroa. Halton verkossa: www.halton.com

Halton on maailman suurimman teknologiapalkinnon, Millennium-palkinnon, yritysyhteistyökumppani. Palkinto myönnetään ihmisten elämän laatua ja hyvinvointia merkittävästi kohottavasta innovaatiosta. Palkinto tuo esiin teknologiasia innovaatiota, jotka luovat merkittävää hyötyä ihmisten jokapäiväiseen elämään.  Millennium verkossa: www.millenniumprize.fi