ISS Palveluiden toiminnoille ISO 14001 -ympäristösertifikaatti

ISS Palveluille on myönnetty ISO 14001 -ympäristösertifikaatti kesäkuussa 2013. Se kattaa kaikki ISS:n tuottamat kiinteistö- ja toimitilapalvelut valtakunnallisesti.

ISS:n ISO 14001 -ympäristöjärjestelmä on Bureau Veritas Certificationin tarkastama ja hyväksymä. Sertifikaatti on osoitus siitä, että ISS:n ympäristöjohtamisjärjestelmä täyttää kaikki standardin asettamat vaatimukset.

– Yritys tarvitsee toimivan järjestelmän ympäristöasioidensa hallintaan pysyäkseen kilpailukykyisenä. Sertifioitu johtamisjärjestelmä tukee yrityksen kehittymistä ja auttaa vastaamaan asiakkaiden ja viranomaisten odotuksiin. ISS:n kokoa ajatellen yllätyimme iloisesti, että ympäristöjärjestelmä oli saatu toimimaan niin hyvin. Näki, että asian eteen oli tehty töitä jo pitkään, toteaa ISS:n ympäristöjärjestelmän arvioinneista vastannut johtava arvioija Antti Lavonen Bureau Veritas Certificationista.

ISS:n toiminnassa ympäristövastuullisuus näkyy toiminnan ja palveluiden laadun seuraamisena ja jatkuvana kehittämisenä.

– ISS on jo vuosia toiminut ISO 14001 -standardin mukaisesti. Sertifikaatti todentaa järjestelmämme luotettavuuden. Valitsemalla ISS:n kumppanikseen asiakkaamme voi varmistua, että materiaalihankinnoista ja palvelutuotannosta syntyvät ympäristövaikutukset on minimoitu ja niitä seurataan jatkuvasti. Henkilöstömme ympäristötietoisuus ja -osaaminen ovat avainasemassa ympäristövastuullisuuden kehittämisessä ja panostamme niihin merkittävästi myös vastaisuudessa, ISS:n ympäristöpäällikkö Taina Tilus kertoo.

ISO 14001
- Maailmanlaajuisesti käytetty ympäristöasioiden hallintajärjestelmä, jonka takana on International Organization of Standardization (ISO).
- Työkalu ympäristöasioiden hallintaan ja toimenpiteiden tulokselliseen kehittämiseen.
- Standardi perustuu ”Suunnittele - Toteuta - Arvioi - Toimi” -menettelyyn (PDCA). Se yhdistää ympäristöasiat kiinteäksi osaksi organisaation toimintaa ja pyrkii toiminnan jatkuvaan parantamiseen.

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yksityisille yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2012 liikevaihtomme oli 555 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on lähes 12 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 50 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com

Pikafaktat

ISO 14001 on ympäristöasioiden johtamista ja hallintaa käsittelevä kansainvälinen standardi, joka ohjaa ympäristöasioiden jatkuvaa kehittämistä.

Taina Tilus, ympäristöpäällikkö