ISS Palvelut monipuolisesti mukana energiansäästöviikossa

ISS Palvelut osallistuu 7.–13. lokakuuta vietettävään energiansäästöviikkoon viidettä kertaa. Henkilöstöä kannustetaan tarkkailemaan omaa energiankulutustaan monilta eri näkökulmilta. Myös asiakasyrityksiä on innostettu mukaan viikon viettoon.

ISS:llä energiansäästäminen ja vastuulliset tavat toimia ovat osa jokapäiväisiä työtapoja ja tuotettavia palveluita. Energiansäästöviikolla ISS:llä muistutetaan henkilöstölle ja asiakkaille hyvistä toimintatavoista ja esimerkiksi siitä, miten energiankäytön tehostamisessa voi edetä. Tavoitteena on, että jokainen tuleva viikkokin on energiansäästöviikko.

Myös asiakasyrityksiä on innostettu mukaan viikon viettoon; ISS:n henkilöstö on ollut mukana ideoinnissa ja materiaalituotannossa ja toimii käytännön toimenpiteiden toteuttajana asiakaskohteissa.

ISS:n energiansäästöviikolla asiakkailleen järjestämässä Energiaseminaarissa kuullaan ja keskustellaan tulevista kiinteistöjen energiatehokkuuden vaatimuksista sekä niiden merkityksestä kiinteistön ylläpitopalveluissa. Asiaa valottavat eduskunnan talousvaliokunnan puheenjohtaja ja parlamentaarisen energia- ja ilmastotiekarttaa valmistelevan komitean jäsen Mauri Pekkarinen ja Aalto-yliopiston kiinteistöliiketoiminnan professori Seppo Junnila. ISS:n puheenvuorossa tuodaan esille, miten kiinteistön energiankäyttöä voidaan optimoida ISS wise -energianhallintapalveluiden avulla. Muita esiintyjiä ovat kehityspäällikkö Pertti Mäki Lujatalo Oy:stä ja talotekniikan asiantuntija Pasi Pipatti Senaatti-kiinteistöistä.

Energiansäästöviikko on vuosittain viikolla 41 toistuva, Motivan organisoima kampanja, jonka aikana kiinnitetään huomioita energiansäästöön ja tottumuksiin käyttää energiaa. Teemakampanjalla pyritään saamaan viikon aikana harjoiteltuja energiansäästökeinoja osaksi arkea, niin että niistä tulisi itsestäänselvyyksiä. Lisätietoja: http://www.energiansaastoviikko.fi

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yksityisille yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2012 liikevaihtomme oli 555 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on lähes 12 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 50 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com