Äitiyspakkaus-emojiin tiivistyy paljon tunteita

Äitiyspakkaus saa oman emojin toukokuussa. Pakkauksen julkistusta pääsee seuraamaan livenä Periscopessa. Värityskuvalla voi luoda omien toiveiden mukaisen äitiyspakkauksen.

Kela on suunnitellut yhteistyössä ulkoministeriön ja mainostoimisto Hasan & Partnersin kanssa äitiyspakkaus-emojin. Emojissa on kuvattuna kansainvälisestikin ihmetystä ja ihastuttava herättävä suomalainen erikoisuus: pahvilaatikosta tehdyssä ensisängyssään tyytyväisenä nukkuva vauva.

Äitiyspakkauksen saaminen on iloinen ja odotettu hetki. Nyt siitä ja vauvauutisista yleisestikin voi kertoa myös emojilla, kertoo viestintäjohtaja Pipsa Lotta Marjamäki.

Kansainvälisesti äitiyspakkaus on suomalaisen sosiaaliturvan tunnetuin brändi. Olemme ylpeitä siitä, että äitiyspakkaus-emoji pääsi osaksi ulkoministeriön Suomesta kertovaa emoji-sarjaa.

Emojeja käytetään erityisesti mobiiliviestinnässä, ja ne ovat myös yleisiä, kun kommunikoidaan sosiaalisessa mediassa. Näiden kuvallisten symbolien avulla pystytään tehokkaasti välittämään tunnetiloja, ja yhteen kuvaan tiivistyy paljon informaatiota.

Suomi julkaisi joulukuussa 2015 ensimmäisenä maana maailmassa omat emoji-kuvasymbolinsa. Ulkoministeriön tuottama reilun 30 emojin kokoelma saa keväällä täydennystä. Äitiyspakkaus-emoji on osa tätä sarjaa. Emojit ovat ladattavissa käyttöön sovelluskaupoista toukokuussa. Suomi-emojit on toteutettu emoji-tarroina, jotta ne näkyvät kaikissa laitteissa, vaikka vastaanottaja ei olisi ladannut kyseisiä emojeita käyttöönsä.

Äitiyspakkausjulkistusta voi seurata livenä Periscopessa

Asiakkaat voivat nyt ensimmäistä kertaa seurata livenä äitiyspakkauksen julkistusta. Lähetys Periscopessa Kelan kanavalla (@kela_uutiset) alkaa perjantaina 4.3. klo 8.30. Kaikki uuden pakkauksen tuotteet esitellään klo 9.30 eli samaan aikaan, kun ne paljastetaan median edustajille. Tämän jälkeen pääsee myös kurkistamaan, miltä pakkauksen vaatteet näyttävät oikeiden vauvojen päällä.

Lähetykset säilyvät Kelan Periscope-kanavalla vuorokauden, jonka aikana niitä voi katsoa jälkilähetyksinä. Myöhemmin osa lähetyksistä on katsottavissa Kelakanavalla Youtubessa.

Live-lähetystä voi myös seurata osoitteessa periscope.tv/kela_uutiset

Äitiyspakkaus nyt myös värityskuvana

Kela julkaisi äitiyspakkauksen julkistusta edeltävällä viikolla värityskuvan. Pakkaukseen valitaan vuosittain paljon neutraaleja värejä, jotta ne sopivat erilaisille perheille ja ovat helposti yhdisteltävissä muihin vaatteisiin. Värityskuvan avulla jokainen voi nyt luoda toiveidensa mukaisen äitiyspakkauksen aina väreistä ja kuoseista lähtien. Kela myös kuuntelee tarkoin asiakkaiden toiveita valitessaan tuotteita äitiyspakkaukseen, ja värityskuva on yksi uusi tapa antaa pakkauksesta palautetta.

Lisätietoja asiakkaille
Tulosta värityskuva
www.kela.fi/aitiyspakkaus
www.kela.fi/lapsiperheet
www.kela.fi/lapsiperheet-pikaopas

Kysy neuvoa verkossa Kela-Kertulta: kysykelasta.kela.fi/lapsiperheet ja facebook.com/kelakerttu.

Lapsiperheiden palvelunumero 020 692 206 ma-pe klo 8-18

Lisätietoja medialle