SOL Palvelut: Tuotekehitys käy Kiillolta ketterästi

Siivous-, kiinteistö- ja turvapalveluita tuottava SOL Palvelut Oy on osa SOLEMO-konsernia. SOL on perinteikäs, monille suomalaisille tuttu perheyritys, joka ei kaihda uudistumista. Heidän yhteistyönsä Kiillon kanssa on kestänyt vireänä jo 20 vuotta.

- Kiillon kanssa tuotekehitys onnistuu hyvin, koska heidän tuotekehityksensä on täällä Suomessa, kiittää SOL Palveluiden liiketoimintajohtaja Jussi Holopainen.

Kiillon vahva panostus tuotekehitykseen näkyy myös puhdistus- ja hygieniatuotteiden kumppanuudessa. Jos kiinteistöön on esimerkiksi tullut uusia materiaaleja joiden puhdistamiseen vanhat aineet eivät sovi, Holopaisen mukaan Kiillon väki on aina ollut valmiina auttamaan.

- Puhumme samaa kieltä myös asiantuntijuuden tasolla: he kuuntelevat ja ymmärtävät tarpeemme, ja ovat innokkaita auttamaan. Kiillon tuoteasiantuntijat ja tuotekehittäjät osaavat aina tarjota laadukkaan ratkaisun käsillä olevaan ongelmaan.

Ketteryys ja suomalaisuus Kiillon vahvuuksia

SOL Palveluille on tärkeää myös Kiillon valmius tarjota standardikokojen sijasta pakkauskokoja, jotka sopivat käyttäjien tarpeisiin.

Myös uudet annostelulaitteet hyödyttävät siivousalan suomalaisjättiä: niiden avulla tuotetta on helppo annostella optimaalinen määrä, jolla lika irtoaa, mutta tuotetta ei kuitenkaan kulu hukkaan. Tällä on merkitystä, kun tuotteita käyttävät SOL:in tuhannet palveluvastaavat. Erityisesti pyykinpesu- ja yhdistelmäkoneiden annostelijat on koettu käteviksi käytössä.

- Jokin aika sitten kentältä alkoi kuulua viestiä, että joissakin kohteissa asiakkaamme eivät halunneet voimakkaita tuoksuja tiloihinsa. Yhä useampi ihmisistä on herkistynyt allergisoiville tuoksuille, ja oli syntynyt tarve tuoksuttomille puhdistusaineille.

- Otimme yhteyttä Kiiltoon, ja he kehittivät meille nopealla syklillä tuoksuttoman aineen, jossa on sama puhdistusteho kuin ennenkin, Holopainen kehaisee.

Kiillon paikallinen palvelu kattaa koko Suomen

Ammattisiivouksen huipulla maanlaajuisesti toimivalle SOL Palveluille on tärkeää, että Kiillon puhdistustuotteiden asiantuntijat pystyvät auttamaan palveluvastaavia Suomen jokaisessa kolkassa.

SOL Palvelut on ammattisiivoukseen erikoistunut palveluyritys, jolla on toimintaa ja kohteita ympäri Suomen. SOL Palveluiden liiketoimintajohtaja Holopaisen mukaan heidän yli 20 vuotta jatkunut yhteistyönsä Kiillon kanssa on toiminut hyvin ja kasvanut matkan varrella hedelmälliseksi kumppanuudeksi.

- Kiillon paikalliset myyntineuvottelijat ovat meille korvaamattoman tärkeä apu. Jos yksikössämme Kuopiossa tai Rovaniemellä on pikainen avuntarve, Kiillon paikallinen tuoteasiantuntija pystyy käymään paikan päällä nopeallakin aikataululla.

Palveluvastaavat ottavat yhteyttä Kiiltoon vain kiperissä tilanteissa: kun vanha aine ei sovellukaan uuden materiaalin puhdistamiseen, tai kun sinnikäs tahra ei irtoa tutuilla puhdistustuotteilla. Silloin on kriittistä, että apua on saatavilla pikaisesti - toisinaan jopa paikan päällä.

- Kiillon kanssa yhteistyö toimii hienosti myös tällä saralla. Järeä paikallinen myyntiorganisaatio pitää huolen siitä, että tuotteiden loppukäyttäjien huoliin ja murheisiin vastataan nopeasti ja ammattitaidolla, Holopainen kiittelee.

Katso Kiillon ja Sol Palvelut Oy:n tunnelmia vuoden 2017 Finncleanissa:

Lainaukset

Järeä paikallinen myyntiorganisaatio pitää huolen siitä, että tuotteiden loppukäyttäjien huoliin ja murheisiin vastataan nopeasti ja ammattitaidolla.
Jussi Holopainen | Liiketoimintajohtaja, SOL Palvelut