• Konecranes Oyj/

Konecranes-konserniin kuuluva Demag allekirjoitti merkittävän kunnossapitosopimuksen saksalaisen Daimler AG:n kanssa

Konecranes-konserniin kuuluva Demag on allekirjoittanut Daimler AG:n kanssa sopimuksen neljän Saksassa sijaitsevan autotehtaan kunnossapidosta. Sopimus astui voimaan vuoden 2017 alusta. Sopimus kattaa yli 10 000 nosturia ja nostinta sekä yli 23 000 kuormankäsittelyn lisälaitetta.

Kunnossapitosopimus sisältää Sindelfingenissa ja Bremenissä sijaitsevien autotehtaiden sekä Stuttgart-Untertürkheimissa ja Hampurissa sijaitsevien voimansiirron kokoonpanotehtaiden säännölliset tarkastukset ja määräaikaishuollot. Tehtailla on yli 10 000 nosturia ja nostinta, joiden nostokapasiteetti vaihtelee 80 kilosta 63 tonniin, ja joita käytetään tärkeissä nostosovelluksissa tuotantolinjoilla ja lopullisessa kokoonpanossa. Turvallisuustarkastukset kattavat myös yli 23 000 kuormankäsittelyyn ja nostamiseen liittyvän lisälaitteen tarkastuksen.

Sopimus sisältää myös Stuttgart-Untertürkheimin ja Bremenin tuotantolinjojen autojen nostoalustojen kunnossapidon. Demag Service tarjoaa optiona myös ensimmäisen tason tukea neljän tehtaan henkilö- ja kuormahissien huollossa silloin, kun hissien kunnossapitopalveluntarjoaja tai henkilökunta ei ole saatavilla.

Demag Service esitteli ennen sopimuksen solmimista kunnossapitokonseptin, joka kattaa koko kunnossapidon ja laitteiden toiminnan useammassa vuorossa toimivassa tuotannossa.

”Kunnossapitosopimus on äärimmäisen tärkeä Konecranesille, johon Demag nyt kuuluu”, sanoo Panu Routila, toimitusjohtaja, Konecranes. ”Kunnossapitoliiketoiminnan osuus liikevaihdostamme on lähes 40 prosenttia, ja tavoitteenamme on kasvattaa osuutta entisestään. Konecranesin ja Demagin kunnossapito-organisaatioiden yhdistyminen takaa entistäkin vahvemmat tiimit, jotka hoitavat asiakkaidemme laitteiden kunnossapidon.”

Harald Valler, Head of Demag Service Germany: ”Olemme iloisia merkittävän asiakkaamme meitä kohtaan osoittamasta luottamuksesta. Näin laajan kunnossapitopaketin pystyy toimittamaan vain vahva ja kokenut organisaatio, joka on osa globaalia kunnossapitoverkostoa. Erittäin pätevät Demag-huoltoteknikkomme auttavat maksimoimaan laitteiden käytettävyyden.”

Lehdistö Demag
Christoph Kreutzenbeck, Senior Manager, Demag cranes, Terex MHPS GmbH
Sähköposti: christoph.kreutzenbeck@demagcranes.com tai puhelin: +49 (0) 211 7102-3907

Lehdistö Konecranes
Mikael Wegmüller, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Konecranes
sähköposti: mikael.wegmuller@konecranes.com tai puhelin 020 427 2008

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2016 yrityksen (vertailukelpoisen yhdistetyn yhtiön) liikevaihto oli yhteensä 3 278 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 17 000 työntekijää ja 600 huoltopistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).