Lidlin uusi myymälä Ylivieskassa avasi ovensa

Lidlin uusi myymälä avautui Ylivieskassa torstaina 16.6.2016 klo 8. Ylivieskan uusi myymälä korvaa vanhan ja on rakennettu uuden Lidl-ilmeen mukaiseksi. Uudessa myymälässä värimaailma on tyylikkään harmaa, käytävät ovat aiempaa leveämmät ja tuotesijoittelu seuraa suomalaisten asiakkaiden toiveita. Lisäksi myymälärakennuksen tilaratkaisuja ja toiminnallisuutta on uudistettu monin tavoin.

Ylivieskan uusi Lidl-myymälä vangitsee ensimmäisenä huomion ulkoseinien laajoilla lasipinnoillaan ja korkealle nostetulla katollaan. Uuden, tänä keväänä esitellyn Lidlin myymäläkonseptin mukaisesti Ylivieskan myymälä on kaksikerroksinen: myymälätilat sijaitsevat yhdessä tasossa, ja yläkertaan sijoittuvat henkilöstön tauko- ja koulutustilat.

Sisällä myymälässä on avaraa ja valoisaa. Ulkoseinien laajat lasipinnat ja korkealle nostettu katto päästävät myymälään runsaasti luonnonvaloa, ja leveät käytävät mahdollistivat ostosten tekemisen ilman tungoksen tuntua. Myymälässä on tilaa kulkea, pysähtyä ja katsoa tuotteita rauhassa. Tuotejärjestys Ylivieskan uudessa Lidlissä perustuu asiointitutkimusten tuloksiin ja vastaa suomalaisten asiakkaiden toiveita. Esimerkiksi hedelmät ja vihannekset sekä paistopistetuotteet sijaitsevat jatkossa myymälän sisäänkäynnin yhteydessä. Lisäksi myymälässä on myös vaipanvaihtotilalla varustettu asiakas-wc

Ylivieskan uusi myymälä mahdollistaa hyvän palvelun asiakasmäärien kasvaessa

Lidlin uusi myymäläilme on osa myymäläverkoston päivitystyötä, joka on välttämätöntä toiminnan sujuvuudelle. Lidl uudistaa myymälöitään säännöllisesti, keskimäärin 5–10 vuoden välein, ja pyrkii takaamaan asiakkaille mukavat ja ajanmukaiset asiointiolosuhteet. Koska Ylivieskan vanhaan myymälärakennukseen haluttujen uudistusten tekeminen osoittautui hankalaksi, kaupunkiin päätettiin rakentaa kokonaan uuden Lidl-ilmeen mukainen myymälärakennus.

Uuden myymälän rakentamisen ansiosta ylivieskalaisten ei tarvinnut jäädä ilman Lidliä hetkeksikään, sillä vanha myymälä palveli koko uuden myymälän rakentamisen ajan. Uusi myymälä on entistä suurempi noin 1400 m² myyntipinta-alallaan, ja taustatoiminnoissa varastotilat ovat aiempaa suuremmat. Etenkin pakaste- ja kylmävarastojen kapasiteettia on lisätty.

– Haluamme tarjota asiakkaillemme ja työntekijöillemme miellyttävät ja toimivat tilat ostosten tekemiseen ja työntekoon. Ylivieskassa asiakasmäärämme ovat kasvaneet tasaisesti, ja uusi myymälä mahdollistaa tuotteiden riittävyyden sekä asiakaspalvelun pitämisen hyvällä tasolla, sanoo myyntipäällikkö Jussi Salla.

Lidl-Ylivieska työllistää noin 20 henkilöä, ja myymäläpäällikkönä toimii Katja Hihnala. Myymälä sijaitsee osoitteessa Hakatie 6, 84100 Ylivieska ja on avoinna arkisin ja lauantaisin klo 8–21 sekä sunnuntaisin klo 11–19.

Avajaisviikolla tuotemaistatuksia ja ohjelmaa lapsille

Avajaisviikolla Lidl-Ylivieskassa vietetään 18.6. lastenlauantaita klo 9–16. Ohjelmassa on makkaranpaistoa sekä klo 11 alkaen ilmapallojen jakoa ja kasvomaalausta. Lapset voivat myös osallistua Mestari myymäläetsivä -aarteenetsintään, johon osallistumisesta saa palkinnon.

Avajaistorstaina 16.6.2016 myymälässä on kahvitus ja tuotemaistatuksia sekä avajaistarjouksia.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.