Pietarsaaren Lidl sulkee ovensa kuukaudeksi – luvassa muodonmuutos

Lidlin myymälä Pietarsaaressa on kiinni 17.8.–17.9.2018 remonttitöiden vuoksi. Myymälä remontoidaan kauttaaltaan ja siinä tehdään samat asiointia helpottavat ja selkeyttävät muutokset kuin kymmenissä muissakin Lidleissä kautta Suomen. Remontin yhteydessä uusitaan myös myymälän piha-alue ja parkkipaikalle tulee sähköautojen latauspiste.

Jo vuodesta 2006 asiakkaita palvellut Pietarsaaren myymälä remontoidaan kuukaudessa uuden Lidl-ilmeen mukaiseksi. Pietarsaaren Lidlin remontti on osa Suomen Lidl-myymälöissä lokakuussa 2017 lopulla alkanutta systemaattista uudistusprojektia, jossa myymälöiden kalusteet, värimaailma sekä tuotejärjestys uudistetaan. Uudistuksen myötä myymälöiden sisätilojen värimaailma muuttuu valko-harmaaksi ja opasteita parannetaan.

– Uusi ilme on raikas ja moderni. Lisäämme myymälöihin opasteita parantamaan asiakaskokemusta ja tuomme esille entistä paremmin vastuulliset toimintatapamme jokaiselle kaupassa kävijälle, kertoo Pietarsaaren Lidlin myymäläpäällikkö Päivi Tirinen.

Pietarsaaren myymälässä uusitaan ilmeen lisäksi mm. lattia ja piha-alue

Myymäläilmeen ja tuotejärjestyksen muutos vie tyypillisesti kaksi päivää, mutta Pietarsaaren Lidlissä tehdään kattavampi remontti, jossa uusitaan muun muassa lattia ja muut pinnat. Myymälän kylmälaitteet ja valaistus uusitaan vastaamaan tämän päivän standardeja, jolloin energiatehokkuus ja ympäristöystävällisyys paranevat. Samalla huolletaan myös talotekniikkaa.

Myymälän remonttitöitä on ehditty jo aloittamaan ja myyymälän ulkoseiniä on puhdistettu ja maalattu. Remontin aikana myös piha asvaltoidaan uudestaan ja pysäköintialueelta varataan kaksi paikkaa sähköautojen lataukseen. Kaksi pikalatauspistettä tulevat asiakkaiden käyttöön remontin valmistuttua.

Laajan remontin toteuttamiseksi myymälä on suljettu kuukauden ajan.

– Perusteellisen uudistusremontin vuoksi myymälä joudutaan sulkemaan kuukaudeksi. Olemme kuitenkin muilla paikkakunnilla huomanneet, että remontoidussa myymälässä asiakkaiden ja henkilökunnan arki muuttuu sujuvammaksi. Olemme tulevasta innoissamme, sanoo Tirinen.

Pietarsaaren Lidlin viimeinen aukiolopäivä ennen remonttia on sunnuntai 16.8.2020, jolloin myymälä on avoinna klo 11–20. Myymälän ollessa kiinni lähimmät asiakkaita palvelevat Lidl-myymälät sijaitsee Kokkolassa.

Pietarsaaren uudistettu Lidl avataan asiakkaille jälleen torstaina 17.9.2020 klo 8.

Lisätietoja: Katja Kuikka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi.

Avainsanat: