Agostino Mazzocchi Michelin Europe North -alueen henkilöautojen ja kaksipyöräisten uudeksi myyntijohtajaksi

Agostino Mazzocchi ottaa Michelin Europe North -alueen B2C myyntijohtajan tehtävät vastaan 1. lokakuuta 2022 edeltäjältään Theres Gosztonyj’ltä, joka kolmivuotiskautensa päätteeksi siirtyy uusien haasteiden pariin Michelin-yhtymän ulkopuolelle.

Uudessa tehtävässään Mazzocchi vastaa henkilöautojen, moottoripyörien ja polkupyörien renkaiden liiketoiminnasta Itävallassa, Saksassa, Sveitsissä, Isossa-Britanniassa sekä Pohjoismaissa. Hän ottaa johtoonsa alueen kansainvälisen myyntitiimin toiminnan ja raportoi suoraan Michelin Europe North -organisaation toimitusjohtajalle Maria Röttgerille.

“Tavoitteenamme on viime vuosien tapaan jatkaa rengassegmenttimme kestävää ja tuottoisaa kasvua alueella ja vakuuttaa asiakkaamme premium-tuotteidemme laadulla. Agostino Mazzocchi on kansainvälisesti ansioitunut myyntijohdon ammattilainen. Michelin pyrkii hänen johdollaan entisestään vauhdittamaan myyntiä Pohjois-Euroopan alueella ja siten vahvistamaan yhtiön asemaa”, sanoo Röttger. ”Haluan välittää kiitokseni Theres Gosztonyj’lle hänen hienosta ja sitoumuksellisesta työstään. Hän on luonut vahvan perustan yhtiömme myyntitoiminnoille sekä sisällöllisesti että henkilöstön osalta ja valmistanut siten tietä valoisaan tulevaisuuteen. Toivotamme hänelle mitä parhainta menestystä.”

Mazzocchilla on takanaan 24 vuoden ura Michelin-yhtymässä. Hän on näinä vuosina osoittanut kykynsä strategisen markkinoinnin ja myynnin alalla useilla markkinoilla, muun muassa Italiassa, Ranskassa ja Japanissa

“Olen kiitollinen Michelin-yhtymän osoittamasta luottamuksesta ja otan innolla vastaan uudet haasteet. Haluan myyntiorganisaatiomme tiimien kanssa olla tuntuvasti läsnä Pohjois-Euroopan markkinoilla. Haluamme vahvistaa entisestään asiakassuhteitamme sekä yksinkertaistaa menettelytapojamme, jotta Michelin pystyy yhä paremmin tuntemaan asiakkaidensa tarpeet ja vastaamaan niihin. Tavoitteenamme on edelleen kasvattaa premium-segmentin markkinaosuuttamme”, Mazzocchi sanoo.

Kuvia varten: news.michelin.se

Michelin
Kestävän mobiliteetin johtavana yrityksenä Michelin on sitoutunut tukemaan vahvasti asiakkaidensa tarpeita kestäväpohjaisen mobiliteetin edistämiseksi; kehittämällä ja toimittamalla asiakkaidensa tarpeisiin parhaiten soveltuvia, korkean teknologian materiaaliratkaisuja useiden eri toimialojen käyttöön. Yhtymän pääkonttori sijaitsee Clermont-Ferrandissa Ranskassa. Michelin toimii 177 maassa ja henkilöstön määrä on 124 760. Vuonna 2021 Michelin valmisti yhteensä noin 173 miljoonaa rengasta 68 tuotantolaitoksessaan. (www.michelin.com

Avainsanat:

Lainaukset