Agostino Mazzocchi er utnevnt som ny Vice President B2C for personbiler og tohjulinger i Michelin Europe North-regionen

1. oktober 2022 starter Agostino Mazzocchi i sin nye rolle som Vice President B2C Sales for Michelin Europe North-regionen. Han tar over etter Theres Gosztonyi.

I sin nye stilling vil Mazzocchi være ansvarlig for forretningsområdene personbil, motorsykkel og sykkel i Østerrike, Sveits, Tyskland, Sveits, Storbritannia og Skandinavia. Han skal rapportere direkte til direktøren for Michelin North-Europe regionen, ved Maria Röttger.

«Ved å utnevne Agostino Mazzocchi til denne rollen, en erfaren og internasjonal salgsekspert, har vi som mål å øke salget vårt ytterligere og dermed styrke selskapet», forklarer Röttger.

Mazzocchi begynte sin karriere i Michelin-gruppen for 24 år siden. Siden den gang har han vist seg i strategiske markedsførings- og salgsposisjoner for ulike markeder, inkludert i Italia, Frankrike og Japan.

«Jeg er glad for å ha tilliten til Michelin-gruppen og ser frem til mine nye oppgaver i denne svært ansvarlige stillingen. Sammen med teamet mitt har jeg tenkt å være veldig tett på markedene, styrke våre kunderelasjoner ytterligere og forenkle prosesser slik at vi alltid kan imøtekomme kundenes krav. Vårt mål er å utvide vår markedsandel i premiumsegmentet ytterligere», sier Mazzocchi.

For bilder: news.michelin.se

Om Michelin Michelin, det ledende mobilitetsselskapet, er dedikert til å forbedre mobiliteten til sine kunder på en bærekraftig måte. Designe og distribuere de best egnede dekkene, tjenestene og løsningene for kundens behov; tilby digitale tjenester, kart og guider for å berike turer og reiser og gjøre dem til unike opplevelser. Michelin utvikler også høyteknologiske materialer som tjener en rekke bransjer. Med hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrike, er Michelin til stede i 177 land, har 124,760 ansatte og driver 68 dekkproduksjonsanlegg som til sammen produserte rundt 173 millioner dekk i 2021. (www.michelin.com)

For mer informasjon kontakt:

Anna Pasternak

Head of Product Communications