Agostino Mazzocchi bliver ny chef for personvogne og motorcykler hos Michelin i regionen Europe North

Den 1. oktober tiltræder Agostino Mazzocchi som ny Vice President B2C Sales for Michelins Europe North-region, der omfatter Norden, UK, Tyskland, Schweiz og Østrig. Han overtager posten fra Theres Gosztonyi, der efter tre år som chef for dæksalget til personvogne og tohjulede køretøjer, har fået job udenfor Michelin Gruppen.

I sin nye rolle bliver Mazzocchi ansvarlig for Michelins salg af dæk til personvogne, motorcykler og cykler i bl.a. Danmark og får direkte reference til Maria Röttger, President for Michelin Europe North.

“Vores mål er at udbygge og styrke den sunde vækst forretningen har haft i regionen inden for vores dæksegment i de seneste år. Her har vi vundet kunder på grund af kvaliteten i vores premiumdæk. Med Agostino Mazzocchi som ny ansvarlig får vi en profil, der har tung international salgserfaring og styrker vores salg og forretning yderligere,” udtaler Röttger.

Agostino Mazzocchi begyndte sin karriere hos Michelin Gruppen for 24 år siden. Han har siden varetaget roller indenfor strategisk marketing og salg på forskellige markeder, herunder Italien, Frankrig og Japan.

“Jeg er glad for tilliden, Michelin viser mig. Jeg ser frem til mine nye ansvarsområder, hvor jeg sammen med mit dygtige team vil arbejde tæt sammen med de respektive markeder for at styrke kunderelationer og forenkle vores processer, så vi altid imødekommer kundernes behov. Vores ambition er at øge Michelins markedsandel inden for premiumsegmentet,” siger Mazzocchi.

Til billeder: news.michelin.se

Michelin er en af verdens førende dækproducenter og har et mål om at forbedre kundernes mobilitet ved at producere og distribuere de mest bæredygtige dæk, serviceydelser og løsninger. Michelin tilbyder også digitale tjenester, vejkort og guides, der hjælper med til at gøre rejsen bedre. Endelig udvikler Michelin højteknologiske materialer, som i dag anvendes i mobilitetsindustrien. Michelin Gruppen har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 177 lande, har 124.760 medarbejdere i verden og 68 produktionsanlæg. I alt producerede Michelin i 2021 173 millioner dæk www.michelin.com

Maira Zöller

Head of Public Relations Michelin Europe North