OP perustaa puhelinpalvelun erityistukea tarvitseville ja heidän läheisilleen

OP auttaa ja opastaa omalla puhelinlinjallaan erityistukea tarvitsevia asiakkaita ja heidän läheisiään arkisin klo 9–16 numerossa 010 252 9627. Toimilla halutaan varmistaa, että erityistukea tarvitsevien pankkiasiointi on sujuvaa myös vallitsevassa poikkeustilanteessa.

Erityistukea tarvitsevia ovat esimerkiksi yli 70-vuotiaat, kehitysvammaiset ja edunvalvottavat, joilla ei ole käytössään verkkopankkia tai maksukorttia. Myös omaiset voivat soittaa heidän puolestaan uuteen puhelinlinjaan.

Numerossa opastetaan päivittäisen maksamisen asioissa. Linjalla palvellaan suomeksi, ja se on auki toistaiseksi.

Puhelun hinta numeroon 010 252 9627 on kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 e/puhelu + 0,167 e/min (hinta sisältää ALV:n). Muita OP:n henkilöasiakkaita palvellaan tuttuun tapaan numerossa 0100 0500.

Ensi viikolla maksettavat tuet ja eläkkeet saattavat ruuhkauttaa konttoreita

Viikolla 14 tulevat maksuun suurin osa eläkkeistä sekä Kelan maksamista tuista. OP pyytää asiakkaitaan huomioimaan, että maksupäivä on usein konttoreissa vilkas. Konttoriasiointia kannattaa pyrkiä välttämään ja huomioida, että esimerkiksi käteisnostoja voi tehdä kauppojen kassoilla pankkiautomaattien lisäksi.

Osalle asiakkaista konttorissa asiointi on tälläkin hetkellä välttämätöntä. Kassapalveluita tarjoavissa konttoreissa odotustilan asiakasmäärä on rajoitettu 10 henkilöön. Osassa osuuspankkien konttoreista on tarjolla erityistukea tarvitseville asiakkaille suunnattuja palveluaikoja, joita voi tiedustella omasta pankista.

Lisätietoa koronaviruksen vaikutuksista OP:n pankki- ja vakuutusasiakkaille löytyy op.fi-verkkopalvelusta.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
OP:n viestintä, p. 050 523 9904, viestinta@op.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jonka perustehtävänä on edistää omistaja-asiakkaidensa ja toimintaympäristönsä kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. OP Ryhmän muodostavat 143 osuuspankkia sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Ryhmässä työskentelee 12 000 työntekijää. Ryhmällä on 2 miljoonaa omistaja-asiakasta. www.op.fi