• Ovako AB/

Eleiko ja Ovako vahvistavat kumppanuuttaan edistääkseen vähähiilisiä teräsratkaisuja

Eleiko ja Ovako tiivistävät vuodesta 1957 jatkunutta yhteistyötään tarkoituksenaan edistää vähähiilisiä, vallankumouksellisia ratkaisuja teräksen tuotannossa ja tuotteissa. Eleiko tunnetaan johtavana premium-tason painonnostovälineiden valmistajana ja Ovako laadukkaasta sekä puhtaasta teräksestään.

Uuteen sopimukseen kirjatut keskeiset asiat:

• Vahva sitoumus käyttää maailman johtavaa vähähiilistä terästä Eleikon tuotteissa

• Ovako varaa tuotantokapasiteettia vastatakseen Eleikon tarpeisiin vähähiilisen teräksen osalta

• CO2-päästöjen parametrien sisällyttäminen tuotetietoihin lisää läpinäkyvyyttä ja kestävyyttä

• Yhteiset markkinointialoitteet kestävien teollisuuskäytäntöjen puolesta, erityisesti Pohjoismaissa

"Pitkäaikainen kumppanuutemme Eleikon kanssa perustuu jaettuun visioon kestävyydestä ja erinomaisuudesta. Tämä laajentunut yhteistyö osoittaa sitoutumisemme johtaviin hiilitehokkaisiin teräsratkaisuihin, jotka eivät ainoastaan täytä vaan ylittävät kestävyystavoitteemme”, Ovakon toimitusjohtaja Marcus Hedblom kommentoi kumppanuutta.

Eleikon toimitusjohtaja Erik Blomberg lisää:

"Vahvistamalla kumppanuuttamme Ovakon kanssa edistämme kestävän kehityksen jatkuvaan parantamiseen liittyvää työtä kuntoiluvälineiden alalla. Yhdessä työskentelemme ympäristönsuojelun ja tuotteiden laadun eteen.”

Sekä Eleiko että Ovako tunnistavat varhaisen dekarbonisaation eli fossiilisesta hiilestä irrottautumisen strategisen merkityksen. Kun yhä useammat globaalit teollisuudenalat sitoutuvat tutkimukseen perustuviin ilmastotavoitteisiin ja lainsäädännöllinen paine päästöjen vähentämiseksi kasvaa, tämä kumppanuus näyttää esimerkkiä ottaessaan merkittävän askeleen kohti ilmastojohdonmukaisuutta teräs- ja kuntoiluvälineiden teollisuudessa.

Saiva Zalkalns
Director and Head of Group Communications
saiva.zalkalns@ovako.com

Tietoa Ovakosta Ovako kehittää puhtaita, korkealaatuisia koneenrakennusteräksiä laakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkaille. Teräksemme mahdollistaa kevyiden, kestävien ja ilmastoviisaiden tuotteiden valmistamisen. Meillä on korkeat vastuullisuustavoitteet. Tuotantomme on ollut hiilineutraalia tammikuusta 2022 lähtien, ja se perustuu täysin kierrätysteräkseen ja fossiilittomaan sähköön. Ovakolla on noin 2 900 työntekijää yli 30 maassa, ja sen liikevaihto on noin 1 miljardia euroa. Olemme Sanyo Special Steelin tytäryhtiö ja osa Nippon Steel Corporationia, joka on yksi maailman suurimmista teräksen tuottajista. Lisätietoa: ovako.com, sanyo-steel.co.jp ja nipponsteel.com.