Innovaatioiden vuosi - Ovakon vastuullisuusraportti julkaistu

Ovako on julkaissut vastuullisuusraporttinsa vuodelta 2023. Raportti osoittaa Ovakon edelleen olevan kestävyyden edelläkävijä, ja kutsuu kumppaneita yhteistyöhön kestävän yhteiskunnan edistämiseksi.

Ovakon terästuotteet sisältävät keskimäärin 97 prosenttia kierrätettyä terästä. Vuodesta 2015 lähtien Ovako on vähentänyt hiilidioksidipäästöjään 56 prosenttia yhtä terästonnia kohden, ja sen tuotteiden "kehdosta portille" -hiilijalanjälki on 80 prosenttia maailman keskiarvoa pienempi.

Vuoden 2023 raportti nostaa esiin useita tärkeitä saavutuksia:

• Turvallisuus on keskeinen arvo, ja Ovakon poissaoloon johtaneiden tapaturmien tapaturmataajuus (LTIFR) on yksi Euroopan alhaisimmista omalla alallaan.
  • Maailman ensimmäinen fossiilivapaata vetyä käyttävä laitos, jossa terästä kuumennetaan ennen valssausta, otettiin käyttöön Hoforsissa syyskuussa 2023 ja se osoittautui menestykseksi. Tämä on merkittävä askel kohti tuotannossa syntyvien hiilidioksidipäästöjen poistamista kokonaan.
  • Ovako tekee tiivistä yhteistyöstä asiakkaidensa ja toimittajien kanssa edistääkseen innovaatioita ja kehittääkseen uusia ratkaisuja kestävyyden parantamiseksi.

Ovako vastuullisuusraportti vuodelta 2023 korostaa yrityksen sitoutumista kestävyyteen, turvallisuuteen, yhteistyöhön ja innovaatioon. Raportti esittelee konkreettisia toimia ja tulevaisuuden suunnitelmia, joiden tavoitteena on vähentää entisestään ympäristövaikutuksia, parantaa turvallisuutta ja edistää yhteistyölähtöisiä innovaatioita.

"Me Ovakolla olemme sitoutuneet tekemään positiivisen vaikutuksen maailmaan. Vastuullisuusraporttimme kuvastaa meneillään olevia toimiamme kestävämmän ja vastuullisemman tulevaisuuden rakentamiseksi, ja jatkamme innolla tätä yhteistyötä sidosryhmiemme kanssa," toteaa Ovakon toimitusjohtaja Marcus Hedblom.

Lisätietoja Ovako kestävyyslähestymistavasta löytyy osoitteesta ovako.com.

Saiva Zalkalns
Director and Head of Group Communications
saiva.zalkalns@ovako.com

Tietoa Ovakosta Ovako kehittää puhtaita, korkealaatuisia koneenrakennusteräksiä laakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkaille. Teräksemme mahdollistaa kevyiden, kestävien ja ilmastoviisaiden tuotteiden valmistamisen. Meillä on korkeat vastuullisuustavoitteet. Tuotantomme on ollut hiilineutraalia tammikuusta 2022 lähtien, ja se perustuu täysin kierrätysteräkseen ja fossiilittomaan sähköön. Ovakolla on noin 2 900 työntekijää yli 30 maassa, ja sen liikevaihto on noin 1 miljardia euroa. Olemme Sanyo Special Steelin tytäryhtiö ja osa Nippon Steel Corporationia, joka on yksi maailman suurimmista teräksen tuottajista. Lisätietoa: ovako.com, sanyo-steel.co.jp ja nipponsteel.com.

Lainaukset

Ovakon toimitusjohtaja Marcus Hedblom