Muutoksia Ovakon hallituksessa

Ovako on tänään ilmoittanut, että Oskari Eskola on omasta aloitteestaan luopunut paikastaan Ovakon hallituksessa lähtiessään enemmistöomistaja Tritonin palveluksesta.

– Haluamme kiittää Oskaria hänen panoksestaan Ovakon hallituksessa. Toivotamme hänelle menestystä urallaan, sanoo hallituksen puheenjohtaja Joakim Olsson.

Ovakon hallituksen muodostavat 30.9.2017 lähtien Joakim Olsson (puheenjohtaja), Nizar Ghoussaini, Martin Ivert, Johan Pernvi, Sakari Tamminen ja Ingalill Östman sekä henkilöstön edustajat Robert Nilsson ja Timo Viiperi.

Lehdistö- ja mediakontaktit
Oskar Bosson, Head of Group Communications
Puhelin: +46 704 10 71 80
Sähköposti: oskar.bosson@ovako.com

Sijoittajasuhteet
Nicholas Källsäter, Head of Group Business Control
Puhelin: +46 8 622 1323
Sähköposti: nicholas.kallsater@ovako.com

Tietoa Ovakosta

Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2016 Ovakon liikevaihto oli 781 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2 800. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.

Ovako AB (publ) on velvollinen julkaisemaan nämä tiedot EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen mukaisesti. Tämä tiedote on yllämainitunyhteyshenkilön luvalla julkaisuvapaa 29.9.2017 klo 9.00.

Tietoa OvakostaOvako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme tekee asiakkaidemme lopputuotteista kestävämpiä ja pidentää niiden käyttöikää – se merkitsee viime kädessä älykkäämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita. Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovakolla on noin 3 000 työntekijää yli 30 maassa, ja sen liikevaihto on noin 1 miljardia euroa. Kesäkuusta 2018 alkaen Ovako on ollut japanilaisen, maailman kolmanneksi suurimman teräksenvalmistaja Nippon Steel Corporationin tytäryhtiö. Konsernilla on maailmanlaajuisesti 93 500 työntekijää, ja sen liikevaihto on 43 miljardia euroa. Lisätietoa: www.ovako.com ja www.nipponsteel.com.