Muutoksia Ovakon hallituksessa

Sakari Tamminen valittu Ovakon hallitukseen.

Sakari Tammiselle on kertynyt Ruukin ja Metson palveluksessa pitkä kokemus isojen kansainvälisten teollisuusyritysten johtamisesta ja kehittämisestä. Hän toimii ennestään Sanoma Oyj:n hallituksen varapuheenjohtajana, Suomen Teollisuussijoitus Oy:n ja Metallinjalostajat ry:n hallituksen puheenjohtajana sekä Euroferin hallituksen varapuheenjohtajana. Aiemmin hän on ollut myös World Steel Associationin hallituksen jäsen.

Ovakon hallitukseen kuuluvat muutoksen jälkeen Finn Johnsson (puheenjohtaja), Sakari Tamminen (jäsen), Martin Ivert (jäsen), Nizar Ghoussaini (jäsen), Magnus Lindquist (jäsen), Oskari Eskola (jäsen), Per Pettersson (henkilöstön edustaja), Robert Nilsson (henkilöstön edustaja), Anders Nilsson (henkilöstön edustaja) ja Patrik Undvall (henkilöstön edustaja).

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46 70 209 93 96

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Tuotannon pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja.Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2013 Ovakon liikevaihto oli 850 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2995. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.

Tietoa OvakostaOvako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme tekee asiakkaidemme lopputuotteista kestävämpiä ja pidentää niiden käyttöikää – se merkitsee viime kädessä älykkäämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita. Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovakolla on noin 3 000 työntekijää yli 30 maassa, ja sen liikevaihto on noin 1 miljardia euroa. Kesäkuusta 2018 alkaen Ovako on ollut japanilaisen, maailman kolmanneksi suurimman teräksenvalmistaja Nippon Steel Corporationin tytäryhtiö. Konsernilla on maailmanlaajuisesti 93 500 työntekijää, ja sen liikevaihto on 43 miljardia euroa. Lisätietoa: www.ovako.com ja www.nipponsteel.com.