Muutoksia Ovakon hallituksessa

Sakari Tamminen valittu Ovakon hallitukseen.

Sakari Tammiselle on kertynyt Ruukin ja Metson palveluksessa pitkä kokemus isojen kansainvälisten teollisuusyritysten johtamisesta ja kehittämisestä. Hän toimii ennestään Sanoma Oyj:n hallituksen varapuheenjohtajana, Suomen Teollisuussijoitus Oy:n ja Metallinjalostajat ry:n hallituksen puheenjohtajana sekä Euroferin hallituksen varapuheenjohtajana. Aiemmin hän on ollut myös World Steel Associationin hallituksen jäsen.

Ovakon hallitukseen kuuluvat muutoksen jälkeen Finn Johnsson (puheenjohtaja), Sakari Tamminen (jäsen), Martin Ivert (jäsen), Nizar Ghoussaini (jäsen), Magnus Lindquist (jäsen), Oskari Eskola (jäsen), Per Pettersson (henkilöstön edustaja), Robert Nilsson (henkilöstön edustaja), Anders Nilsson (henkilöstön edustaja) ja Patrik Undvall (henkilöstön edustaja).

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Tuotannon pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja.Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2013 Ovakon liikevaihto oli 850 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2995. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.