Muutoksia Ovakon hallituksessa

Ovakon hallitukseen on valittu uutena jäsenenä Björn Nilsson.

Björn Nilsson ottaa vastaan Magnus Lindquistiltä vapautuneen paikan Ovakon hallituksessa. Björn Nilsson on toiminut Tritonin sijoitusneuvojana ja sijoitustoimikunnan jäsenenä sijoitusyhtiön perustamisesta, vuodesta 1997 lähtien. Sitä edeltävää työkokemusta hänellä Chase Manhattanin palveluksessa New Yorkista.

Ovakon hallitukseen kuuluvat muutoksen jälkeen seuraavat henkilöt: Finn Johnsson (puheenjohtaja), Sakari Tamminen, Martin Ivert, Nizar Ghoussaini, Björn Nilsson, Oskari Eskola, Per Pettersson (henkilöstön edustaja) ja Robert Nilsson (henkilöstön edustaja).

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Tuotannon pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2014 Ovakon liikevaihto oli 862 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2 925. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.