Muutoksia Ovakon hallituksessa

• Joakim Olsson on valittu Ovakon hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi
  • Johan Pernvi on valittu Ovakon hallituksen uudeksi jäseneksi
  • Finn Johnsson ja Björn Nilsson jättävät hallituksen

Joakim Olsson on valittu Ovakon hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Joakim Olsson on ollut hallituksen jäsen viime vuodesta lähtien ja hän korvaa Finn Johnssonin. Joakim Olsson on johtava teollisuusasiantuntija Triton Partnersilla. Hänellä on laaja kokemus suurten kansainvälisten organisaatioiden johtamisesta ja kehittämisestä teollisuuden, energian ja automaation aloilla. Edellisessä tehtävässään hän toimi SAG Group GmbH:n ja Haldex AB (publ:n) toimitusjohtajana ja hän on ollut useassa johtavassa roolissa ABB:lla. Joakim Olsson on Seves Group SARL:n puheenjohtaja ja DencoHappel GmbH:n ja VCST Holdco SA:n johtaja. Hän on aiemmin toiminut johtotehtävissä Semcon AB:ssa, Concentric AB:ssa, Teknikföretagenissa ja Svenskt Näringslivssä.

Lisäksi Johan Pernvi on valittu hallituksen jäseneksi ja hän korvaa Björn Nilssonin Tritonilta. Johan Pernvi on neuvoa-antava sijoitusammattilainen Tritonilta. Johan Pernvi tuli Tritonille H.I.G. European Capital Partners LLP:ltä Lontoosta. Aiemmin Johan Pernvi työskenteli Ratos AB:ssa ja Bain & Co:ssa.

“Haluan kiittää Finniä ja Björniä heidän sitoutumisestaan ja tärkeästä panoksestaan hallituksessa, jolla he ovat tukeneet Ovakon strategista uudelleenasemointia”, Joakim Olsson sanoo.

Ovakon hallitukseen kuuluvat nyt: Joakim Olsson, puheenjohtaja; Oskari Eskola, hallituksen jäsen; Nizar Ghoussaini, hallituksen jäsen; Martin Ivert, hallituksen jäsen; Johan Pernvi, hallituksen jäsen; Sakari Tamminen, hallituksen jäsen; Robert Nilsson, henkilöstön edustaja ja Timo Viiperi, henkilöstön edustaja.

Elina Olsson, Group Communications, +46 (0)8 622 13 22

Ovako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme tekee asiakkaidemme lopputuotteista kestävämpiä ja pidentää niiden käyttöikää – se merkitsee viime kädessä älykkäämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita.

Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2014 Ovakon liikevaihto oli 862 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2 925. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com

Joakim Olsson