Muutos Ovakon konsernijohdossa

Euroopan johtava koneenrakennusterästen valmistaja Ovako saa uuden konserni- ja toimitusjohtajan. Tom Erixon on nimitetty konserni- ja toimitusjohtajaksi Alfa Lavaliin, joka on maailmanlaajuinen johtava toimittaja erikoistuotteissa ja prosessiteknisissä ratkaisuissa perustana kolme keskeistä tekniikanalaa: lämpö-, erotus- ja virtaustekniikka. Toimenpiteet Ovakon uuden konserni- ja toimitusjohtajan nimeämiseksi on aloitettu ja ne ennakoidaan saatavan päätökseen nopeasti. Tom Erixon jatkaa konserni- ja toimitusjohtajana kunnes hänelle on nimetty seuraaja.

“Haluamme kiittää Tom Erixonia hänen usean vuoden vahvasta johtajuudestaan myrskyisänä aikana. Paikallisiin yksiköihin on rekrytoitu kokeneet ja osaavat johtoryhmät. Lisäksi Ovako on vahvistanut tuotekehitystään ja markkinointiaan asiakkaille sekä vahvistanut myyntiyksiköitä Euroopassa ja Aasiassa. Myös tärkeitä toimenpiteitä tehokkuuden kasvattamiseksi on tehty. Hallitus tukee täysin äskettäin julkaistua uudelleenjärjestelyohjelmaa ja toivoo Tom Erixonille menestystä myös jatkossa hänen uusissa tehtävissään”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Finn Johnsson.

Ovako julkaisi hiljattain uudelleenjärjestelyohjelman. Yrityksen seuraavan kolmen vuoden tavoitteena on toteuttaa ohjelma, joka vaikuttaa 300 työntekijään. Koko ohjelman tavoitteena ovat vuositasolla 45 miljoonan euron kustannussäästöt ja se toteutetaan kahden vuoden kuluessa siten, että vaikutukset toteutuvat täysimääräisesti vuodesta 2018 alkaen. Ovakon kaikkien tuotteiden toimitukset jatkuvat normaalisti sekä muutosprosessin aikana että sen jälkeen.

Kristina Grewin, External Communication Manager, +46 (0)739 82 96 81

Ovako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme tekee asiakkaidemme lopputuotteista kestävämpiä ja pidentää niiden käyttöikää – se merkitsee viime kädessä älykkäämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita.

Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2014 Ovakon liikevaihto oli 862 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2 925. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com

Haluamme kiittää Tom Erixonia hänen usean vuoden vahvasta johtajuudestaan myrskyisänä aikana. Paikallisiin yksiköihin on rekrytoitu kokeneet ja osaavat johtoryhmät. Lisäksi Ovako on vahvistanut tuotekehitystään ja markkinointiaan asiakkaille sekä vahvistanut myyntiyksiköitä Euroopassa ja Aasiassa. Myös tärkeitä toimenpiteitä tehokkuuden kasvattamiseksi on tehty. Hallitus tukee täysin äskettäin julkaistua uudelleenjärjestelyohjelmaa ja toivoo Tom Erixonille menestystä myös jatkossa hänen uusissa tehtävissään.
Finn Johnsson