Nicholas Källsäter Ovakon uudeksi talousjohtajaksi

Nicholas Källsäter on nimitetty Ovakon uudeksi talousjohtajaksi ja yhtiön johtoryhmän jäseneksi. Nicholas, jonka nykyinen tehtävänimike on Head of Group Business Control, on ollut Ovakon palveluksessa vuodesta 2012. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 1.6.2019 ja seuraa talousjohtajana Johan Ryrbergiä, joka on päättänyt lähteä uusien mahdollisuuksien pariin Ovakon ulkopuolelle.

Nicholas Källsäterillä on yli 20 vuoden kokemus taloushallinnosta monilta eri toimialoilta. Hän vastaa uudessa tehtävässään konsernin talous-, IT- ja hankintatoiminnoista.

– Toivotamme Nicholas Källsäterin tervetulleeksi Ovakon konsernijohtoon. Seitsemänä Ovakon vuonnaan hän on oppinut ymmärtämään toimintaa syvällisesti, ja hänellä on juuri se osaaminen ja ne ominaisuudet, joita tarvitaan yhtiön talouden kehittämiseen ja kilpailukykymme vahvistamiseen pitkällä aikavälillä, sanoo Ovakon konsernijohtaja Marcus Hedblom.

‒ Haluan samalla myös kiittää Johan Ryrbergiä hänen panoksestaan Ovakossa. Hänen sitoutuneisuutensa ja vankka talousalan kokemuksensa ovat olleet meille tärkeä vahvuus matkalla, jonka seurauksena Ovakolla on tänään vahva teollinen omistaja, Hedblom sanoo.

Johan työskentelee Ovakolla tehtävien siirtymävaiheen ajan heinäkuun puoliväliin asti.

Kristin Nilsson
Head of Group Communications
kristin.nilsson@ovako.com

Tietoa Ovakosta

Ovako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme tekee asiakkaidemme lopputuotteista kestävämpiä ja pidentää niiden käyttöikää – se merkitsee viime kädessä älykkäämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita.

Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovakolla on noin 3 000 työntekijää yli 30 maassa, ja sen liikevaihto on noin 1 miljardia euroa. Kesäkuusta 2018 alkaen Ovako on ollut japanilaisen, maailman kolmanneksi suurimman teräksenvalmistaja Nippon Steel Corporationin tytäryhtiö. Konsernilla on maailmanlaajuisesti 93 500 työntekijää, ja sen liikevaihto on 43 miljardia euroa. Lisätietoa: www.ovako.com ja www.nipponsteel.com.