Ovako Cromaxille uusi toimitusjohtaja

Erik Bohman on nimitetty Ovakon tytäryhtiön Cromax AB:n toimitusjohtajaksi. Yrityksen päätoimiala on hydraulisylintereihin tarkoitettujen kromattujen tankojen valmistus ja myynti. Erik Bohman ottaa uuden tehtävänsä vastaan 15. helmikuuta ja raportoi liiketoiminta-alue Bar SmeBoxin johtajalle Rickard Qvarfortille.

Cromax valmistaa ja myy pääasiassa kromattuja tankoja. Tuotteiden yleisimpiä käyttökohteita ovat kaivos-, rakennus-, kuljetus- ja maataloussovelluksiin tarkoitetut hydraulisylinterit. Cromaxilla on tuotanto- ja myyntiyksikkö Hallstahammarissa (Ruotsi), Twentessä (Alankomaat), Redonissa (Ranska) ja Molinellassa (Italia). Lisäksi yhtiö tekee myyntiyhteistyötä Ovakon muun myyntiorganisaation kanssa esim. Kiinan ja USA:n markkinoilla.

– Cromax on vahva toimija Euroopan markkinoilla, ja olen varma, että Erik Bohman pystyy johtamaan tehokkaasti yhtiön myönteistä kehitystä liiketoiminnan kehittämiskokemuksensa ja loppuasiakkaiden tuntemuksensa pohjalta, Rickard Qvarfort sanoo.

– Olen erittäin innostunut uudesta tehtävästäni. Cromax on menestyvä yhtiö, jolla on pitkä kokemus yhteistyöstä alansa johtavien yritysten kanssa. Nämä asiakkaat asettavat tuotteille kovat vaatimukset. Olen innostunut mahdollisuudesta johtaa yritystä oman kokemukseni pohjalta edelleen uuteen kasvuun Euroopassa ja muualla maailmassa, Erik Bohman sanoo.

Erik Bohman siirtyi Ovakoon lokakuussa 2011 johtamaan konsernin liiketoiminnan kehittämistä. Hänellä on aiempaa kokemusta mm. työkonevalmistaja Dynapacin liiketoiminta-alueen johtajana sekä McKinsey & Companyn konsulttina. Erik Bohman on valmistunut diplomi-insinööriksi Chalmersin teknillisestä korkeakoulusta ja diplomiekonomiksi Göteborgin kauppakorkeakoulusta.

Cromaxin edellinen toimitusjohtaja Anders Henjered jää eläkkeelle.

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46 70 209 9396

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Tuotannon pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2013 Ovakon liikevaihto oli 850 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2 995. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.