Ovako Imatran liiketoimintayksikölle uusi johtaja

DI Janne Pirttijoki nimitetään Ovako Imatran liiketoimintayksikön johtajaksi ja Ovako-konsernin johtoryhmän jäseneksi. Janne Pirttijoki on viimeksi toiminut SSAB Europen putki- ja profiililiiketoiminnasta vastaavana johtajana. Hänellä on myös laaja-alaista kokemusta eri johtotehtävistä Ruukissa. Janne Pirttijoki aloittaa uudessa tehtävässään 1.8.2015 ja hän toimii myös Ovako Imatra Oy Ab:n toimitusjohtajana.

-         Olemme iloisia saadessamme toivottaa Janne tervetulleeksi Ovakolle. Hän tuo erinomaisen panoksen konsernin prosessien ja asiakaslähtöisten toimintamallien kehittämiseen, kertoo Ovakon konsernijohtaja Tom Erixon.

Ovako Imatran liiketoimintayksikön nykyinen johtaja Heikki Nyholm ottaa vastuulleen Ovako Metals Oy Ab:n toimitusjohtajan ja Ovako Turengin myynti- ja jakeluyksikön johtajan tehtävät. Heikki Nyholm aloittaa uudessa tehtävässään 1.9.2015 ja raportoi EVP Marketing and Technology Göran Nyströmille.

Ovako Metalsin johtaja Håkan Eriksson jää 1.9.2015 eläkkeelle.

Tarja Tolonen, Communications Manager Finland + 358 (0)40 5590 123
Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46 (0)70 209 93 96

Ovako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme avulla asiakkaidemme lopputuotteet ovat kestävämpiä ja niiden käyttöikä on pidempi – se merkitsee järkevämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita.

Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa.  Vuonna 2014 Ovakon liikevaihto oli 862 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2 925. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.

Lainaukset

Tom Erixon