Ovako investoi kilpailukykyyn

Ovako on päättänyt investoida Smedjebackenin terästehtaalle rakennettavaan uuteen jatkuvavalukoneeseen. Investointi antaa mahdollisuuden jatkaa tuotteiden laadun ja mitta-alueen kehittämistä ja on tärkeä askel konsernin tarjonnan kehityksessä.

Ovako on päättänyt osana kasvuun tähtäävää strategiaansa investoida Smedjebackenin terästehtaalle rakennettavaan uuteen jatkuvavalukoneeseen. Investointi lisää entisestään laadun painoarvoa tuotannossa, laajentaa tarjontaa ja pyrkii näin luomaan uusia markkinointimahdollisuuksia eritoten Euroopassa. Nykyinen jatkuvavalukone vaihdetaan uuteen seuraavien kahden vuoden aikana. Lisäksi investointi sisältää valssaamoilla tehtäviä muutoksia. Investoinnin kokonaisarvo on noin 15 miljoonaa euroa.

– Tämä investointi on erittäin tärkeä Ovakon Smedjebackenin ja Boxholmin tehtaiden tulevalle kehitykselle ja luo vankan perustan kasvulle, kommentoi liiketoiminta-alue Bar SmeBoxin johtaja Rickard Qvarfort.

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46-70-209 93 96

Rickard Qvarfort, liiketoiminta-alueen johtaja, Bar SmeBox, + 46 240 66 80

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Ovako valmistaa niukkaseosteisia teräksiä ja hiiliteräksiä tankoina, putkina, renkaina ja puolivalmiina komponentteina. Yhtiöllä on tuotantoa 11 paikkakunnalla ja useita myyntiyhtiöitä Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Ovakon liikevaihto vuonna 2012 oli 937 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 3 040. Vuotuinen terästuotantokapasiteetti on 1,3 miljoonaa tonnia.