• Ovako AB/

Ovako ja Tibnor ovat solmineet kumppanuuden edistääkseen matalan hiilijalanjäljen teräsratkaisuja

Ovako ja Tibnor ovat solmineet strategisen kumppanuuden, jonka tarkoituksena on edistää vähähiilisiä ratkaisuja teräksen tuotannossa ja tuotteissa.

Sopimukseen kirjatut kumppanuuden keskeiset tavoitteet ovat:

• Sitoutuminen maailman johtaviin matalan hiilijalanjäljen tuotteisiin kaikissa toimituksissa
  • Ovako varaa kapasiteettia toimittaa matalan hiilijalanjäljen tuotteita Tibnorin kysynnän mukaan.
  • CO2e-parametrien integrointi tuotteiden määrittelyssä.
  • Yhteiset markkinointitoimet erityisesti Pohjoismaiden markkinoilla.

"Tämä yhteistyö osoittaa sitoutumisemme kestävyyteen ja maailman johtavan hiilitehokkaan teräksemme edelleen kehittämiseen. Uskon, että yhdessä kumppaneidemme kanssa pystymme täyttämään yhteiset tavoitteemme ja saavutamme merkittävästi enemmän”, korostaa Ovakon toimitusjohtaja Marcus Hedblom.

Tibnorin toimitusjohtaja Fredrik Haglund on yhtä mieltä.

"Kumppanuutemme Ovakon kanssa heijastaa sitoutumistamme hiilijalanjäljen vähentämiseen koko toimitusketjussamme. Yhdessä kumppaneidemme kanssa työskentelemme jatkuvasti paremman huomisen puolesta ja ollaksemme asiakkaillemme luonnollinen valinta teräksen ja metallien osalta."

Yhä useammat teollisuuden toimijat sitoutuvat tieteeseen perustuviin ilmastotavoitteisiin ja lainsäätäjät kannustavat yrityksiä vähentämään päästöjään tai maksamaan saastumisesta aiheutuvat todelliset kustannukset. Sekä Ovako että Tibnor tunnistavat hiilijalanjäljen vähentämisen merkittäväksi kilpailueduksi ja ovat siinä edelläkävijöitä. Yhdessä kumppanit haluavat olla ilmastonmuutoksen torjunnan eturintamassa terästeollisuudessa.

Saiva Zalkalns
Director and Head of Group Communications
saiva.zalkalns@ovako.com
Tietoa Ovakosta Ovako kehittää puhtaita, korkealaatuisia erikoisteräksiä laakeri-, kuljetus- ja valmistusteollisuudessa toimivien asiakkaiden tarpeisiin. Laadukas teräksemme mahdollistaa kevyet ja mukautuvat tuotteet sekä kestävät ja ilmastoviisaat ratkaisut. Olemme vahvasti kestävään kehitykseen sitoutuneita ja tuotantomme on ollut hiilineutraalia tammikuusta 2022 lähtien: tuotantomme perustuu kierrätysteräksen ja fossiilivapaan sähkön hyödyntämiseen. Olemme läsnä maailmanlaajuisesti yli 30 maassa, meillä on noin 2900 omistautunutta työntekijää ja liikevaihtomme on noin 1,1 miljardia euroa. Sanyo Special Steelin tytäryhtiönä ja Nippon Steel Corporationin jäsenenä seisomme terästeollisuuden eturintamassa - yhdessä jalostamme terästä kestävälle yhteiskunnalle. Tutustu innovatiivisiin ratkaisuihimme osoitteessa www.ovako.com, www.sanyo-steel.co.jp ja www.nipponsteel.com.

Tibnorin toimitusjohtaja Fredrik Haglund