Ovako julkistaa vuosikertomuksensa 2011

Ovako julkistaa tänään vuosikertomuksensa vuodelta 2011. Se on saatavana konsernin internetsivuilta www.ovako.com/IR.

Vuosikertomus sisältää tilinpäätöksen eli hallituksen toimintakertomuksen, tuloslaskelman ja taseen liitetietoineen ym.

Katsauskauden jälkeiset tapahtumat
Yhtiökokouksessa 15. toukokuuta esitetään Triako Midco AB:n hallitukseksi tytäryhtiö Ovako AB:n nykyistä hallitusta. Hallituksen kokoonpano olisi tuolloin:

Finn Johnsson (hallituksen puheenjohtaja), Nizar Ghoussaini, Martin Ivert, Jyrki Lee Korhonen, Magnus Lindquist, Jorma Eloranta, Tord Göransson (henkilöstön edustaja) ja Robert Nilsson (henkilöstön edustaja).

Hallitusmuutos toteutetaan osana valmisteluja mahdollista tulevaa pörssilistautumista varten. Samasta syystä Triako Midco AB:n nimi tulee vaihtumaan vuoden 2012 aikana siten, että nimi Ovako sisältyy myös konsernin emoyhtiön nimeen.

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46 70 209 93 96

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Ovako valmistaa niukkaseosteisia teräksiä ja hiiliteräksiä tankoina, putkina, renkaina ja puolivalmiina komponentteina. Yhtiöllä on tuotantoa 11 paikkakunnalla ja useita myyntiyhtiöitä Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Ovakon liikevaihto vuonna 2011 oli 1 121 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 3 239. Vuotuinen terästuotantokapasiteetti on 1,3 miljoonaa tonnia.