Ovakolle uusi henkilöstöjohtaja

Karin Lagerstedt  Woolford on nimitetty Ovako-konsernin uudeksi henkilöstöjohtajaksi, ja hän on myös konsernijohdon jäsen.

Karin Lagerstedt Woolford siirtyy Ovakoon Green Cargo AB:stä, jossa hänen tehtävänimikkeensä oli SVP Human Resources. Hänellä on myös vankka kokemus maailmanlaajuisesta strategisesta henkilöstöhallinnosta SEB-pankissa ja muissa yrityksissä.

- Olemme erittäin tyytyväisiä vahvistuksesta, jonka Karinin mittava HR-kokemus tuo konsernijohtoon. Hänellä tulee olemaan merkittävä rooli Ovakon muutostyössä sekä organisaatio- ja osaamispanostuksissa, sanoo Ovakon konsernijohtaja Tom Erixon.

Karin Lagerstedtv Woolford aloittaa uudessa tehtävässään 1.2.2014.

Ovako-konsernin aikaisempi henkilöstö- ja hallintojohtaja Sven Bäckström jatkaa yrityksen tukemista hallinnon projekteissa kunnes hän jättää yhtiön kesäkuun 2014 lopussa.

- Haluan kiittää Sveniä hänen monivuotisesta tärkeästä työstään Ovakon konsernijohdossa, Tom Erixon sanoo.

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46-70-209 93 96

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Tuotanto perustuu kierrätettyyn romuun ja käsittää teräkset tankoina, putkina, renkaina ja puolivalmiina komponentteina. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2012 Ovakon liikevaihto oli 937 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 3 040. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.