Ovakolle uusi henkilöstöjohtaja

Karin Lagerstedt  Woolford on nimitetty Ovako-konsernin uudeksi henkilöstöjohtajaksi, ja hän on myös konsernijohdon jäsen.

Karin Lagerstedt Woolford siirtyy Ovakoon Green Cargo AB:stä, jossa hänen tehtävänimikkeensä oli SVP Human Resources. Hänellä on myös vankka kokemus maailmanlaajuisesta strategisesta henkilöstöhallinnosta SEB-pankissa ja muissa yrityksissä.

- Olemme erittäin tyytyväisiä vahvistuksesta, jonka Karinin mittava HR-kokemus tuo konsernijohtoon. Hänellä tulee olemaan merkittävä rooli Ovakon muutostyössä sekä organisaatio- ja osaamispanostuksissa, sanoo Ovakon konsernijohtaja Tom Erixon.

Karin Lagerstedtv Woolford aloittaa uudessa tehtävässään 1.2.2014.

Ovako-konsernin aikaisempi henkilöstö- ja hallintojohtaja Sven Bäckström jatkaa yrityksen tukemista hallinnon projekteissa kunnes hän jättää yhtiön kesäkuun 2014 lopussa.

- Haluan kiittää Sveniä hänen monivuotisesta tärkeästä työstään Ovakon konsernijohdossa, Tom Erixon sanoo.

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46-70-209 93 96

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Tuotanto perustuu kierrätettyyn romuun ja käsittää teräkset tankoina, putkina, renkaina ja puolivalmiina komponentteina. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2012 Ovakon liikevaihto oli 937 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 3 040. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.

OvakoOvako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme tekee asiakkaidemme lopputuotteista kestävämpiä ja pidentää niiden käyttöikää – se merkitsee viime kädessä älykkäämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita. Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovakolla on noin 3 000 työntekijää yli 30 maassa, ja yhtiön liikevaihto on noin 1 000 miljoonaa euroa. Maaliskuusta 2019 lähtien Ovako on ollut Sanyo Special Steelin tytäryhtiö. Sanyo Special Steel on osa Nippon Steel Corporation –konsernia, joka on maailman kolmanneksi suurin teräksen tuottaja. Sillä on yli 100 000 työntekijää, ja konsernin liikevaihto on noin 50 miljardia euroa. Lisätietoa: www.ovako.com, www.sanyo-steel.co.jp ja www.nipponsteel.com.