Ovakon vuosikertomus 2014 julki

Ovako julkistaa tänään vuosikertomuksensa vuodelta 2014. Vuosikertomus on saatavana ruotsiksi ja englanniksi konsernin internetsivuilta http://www.ovako.com/en/Financial-information/

Vuosikertomus sisältää tilinpäätöksen eli hallituksen toimintakertomuksen, tuloslaskelman ja taseen liitetietoineen ym.

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46 8 622 13 40

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Tuotannon pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2014 Ovakon liikevaihto oli 862 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2 925. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.

Tietoa OvakostaOvako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme tekee asiakkaidemme lopputuotteista kestävämpiä ja pidentää niiden käyttöikää – se merkitsee viime kädessä älykkäämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita. Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovakolla on yli 3 000 työntekijää yli 30 maassa, ja sen liikevaihto on noin 1 miljardia euroa. Ovako on maaliskuusta 2019 alkaen osa japanilaista erikoisterästen valmistajaa Sanyo Special Steeliä ja Nippon Steel & Sumimoto Metal Corporationin tytäryhtiö. Konsernilla on maailmanlaajuisesti 93 500 työntekijää, ja sen liikevaihto on 43 miljardia euroa. Lisätietoa: www.ovako.com ja www.nssmc.com.