Ovakon vuosikertomus 2015 julki

Ovako julkistaa tänään vuosikertomuksensa vuodelta 2015.

Ovakon vuosi 2015 oli tapahtumarikas, sillä vuoden aikana muun muassa käynnistettiin laaja uudelleenjärjestelyohjelma ja Marcus Hedblom nimitettiin uudeksi konsernijohtajaksi.

– Meillä on paljon ylpeyden aiheita, vaikka markkinatilanne onkin haastava. Tarjoamme puhdasta terästä, olemme maailman markkinajohtaja monilla tuotealueilla ja annamme panoksemme kestävämmän yhteiskunnan ja puhtaamman maailman puolesta, Marcus Hedblom sanoo konsernijohtajan tervehdyksessään.

Ovakon vuosikertomus kokonaisuudessaan on ladattavissa ruotsiksi ja englanniksi konsernin internetsivuilta www.ovako.com.

Nicholas Källsäter, Head of Group Business Control, +46 (0)8 622 13 23
Elina Olsson, Group Communications, +46 (0)8 622 13 22

Ovako kehittää teknisesti korkeatasoisia teräsratkaisuja kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuudessa toimiville asiakkailleen yhteistyössä näiden kanssa. Teräksemme tekee asiakkaidemme lopputuotteista kestävämpiä ja pidentää niiden käyttöikää – se merkitsee viime kädessä älykkäämpiä, vähemmän energiaa kuluttavia ja ympäristöystävällisempiä tuotteita.

Tuotantomme pääraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2015 Ovakon liikevaihto oli 834 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 2 905. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com

Lainaukset

Marcus Hedblom, President and CEO