Uuden sukupolven M-teräs säästää asiakkaiden valmistuskustannuksia

Uuden sukupolven M-Steel® esitellään tänään Jönköpingin Elmia-messuilla. Hyvin lastuttava M-teräs – machinability steel – on kehitetty parantamaan asiakkaiden tuottavuutta ja kannattavuutta. M-teräksen ominaisuuksien ja sovellusten optimointi on osa Ovakon panostusta tiiviiseen asiakasyhteistyöhön ja tuotekehitykseen.

Yli 400 yritystä ympäri maailmaa käyttää nykyisin M-terästä tuotannossaan. Teräksen lastuttavuus, ts. kuinka helposti sitä voi työstää lastuavilla menetelmillä, vaikuttaa olennaisesti Ovakon asiakkaiden valmistuskustannuksiin ja -aikoihin. M-terästä voidaan työstää jopa 30 prosenttia nopeammin, jolloin tuotantokustannukset pienenevät merkittävästi.

– M-teräksen uusi sukupolvi on huippuluokan valmistusteknologian tulos ja tarjoaa asiakkaillemme parasta mahdollista lastuttavuutta, toteaa Ovakon markkinointi- ja teknologiajohtaja Göran Nyström.

Uusi M-terässukupolvi tarkoittaa käytännössä monia eri teräslaji- ja lämpökäsittely-yhdistelmiä, joista asiakas valitsee tarpeeseensa parhaiten sopivan. M-teräksiä toimitetaan 25–200 mm:n pyörötankoina ja maks. 150 mm:n neliötankoina.

Uusi M-teräs aloittaa uusien tavaramerkkien lanseeraussarjan, jonka Ovako on suunnitellut ensi vuodelle. Ovako on investoinut vahvasti kahden viime vuoden aikana tutkimukseen ja tuotekehitykseen sekä tuotantoon ja markkinoihin tähtäimessään nousu Euroopan asiakaslähtöisimmäksi koneenrakennusterästen valmistajaksi.

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46-70-209 93 96

Ovako on johtava eurooppalainen koneenrakennusterästen valmistaja, jonka asiakkaita ovat kuulalaakeri-, ajoneuvo- ja konepajateollisuus. Tuotannon perusraaka-aine on kierrätysteräs, josta valmistetaan tankoja, putkia, renkaita ja puolivalmiita komponentteja. Ovako on edustettuna yli 30 maassa, ja yhtiöllä on myyntikonttoreita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Vuonna 2012 Ovakon liikevaihto oli 937 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 3 040. Lisätietoja internet-sivustoltamme osoitteesta www.ovako.com.