• Ovako AB/

Uudet liiketoimintayksikön johtajat Ovako Smedjebackenille/Boxholmille ja Ovako Hälleforsille

Göran Jansson on nimitetty Ovako Smedjebackenin/Boxholmin uudeksi liiketoimintayksikön johtajaksi ja Anders Henström Ovako Hälleforsin uudeksi liiketoimintayksikön johtajaksi maanantaista 28.09.2020 alkaen.

Göran aloitti Ovako Hälleforsin liiketoimintayksikön johtajana kesäkuussa 2019. Sitä ennen hän toimi Voestalpine Precison Stripin toimitusjohtajana Munkforsissa. Hän on toiminut aikaisemmin myös Componenta Wirsbon ja Arvika Smiden toimitusjohtajana.

‒ Smedjebackenin tyhjiökäsittelyinvestoinnin ansiosta meillä on nyt edessämme monia jännittäviä kaupallisia mahdollisuuksia. Alalta hankkimansa kokemuksen ja osaamisen lisäksi Göranilla on aikaisempaa kokemusta Ovakon asiakkaana, ja olen vakuuttunut, että hän kehittää liiketoimintaa menestyksellisesti eteenpäin, sanoo konsernijohtaja Marcus Hedblom.

Anders Henström on työskennellyt Ovakon palveluksessa useissa erilaisissa tehtävissä vuodesta 1985 lähtien. Hän on toiminut muun muassa Ovako Hälleforsin ja Hoforsin liiketoimintayksiköiden johtajana, jolloin hän on myös kuulunut Ovakon konsernijohtoon. Viime vuosina Anders on toiminut Ovakon Group Production Technologyn johtajana.

– Koko ala on isojen haasteiden edessä, ja Andersilla on sekä kaupallisesti että operatiivisesti laajaa kokemusta ja osaamista, joten hän tulee olemaan meille merkittävä voimavara ja jatkamaan Hälleforsin hienoa kehitystä, Marcus Hedblom sanoo.