Planmeca Creo® C5 -tulostimella voi nyt tulostaa myös hammasrestauraatioita

Planmeca Creo® C5 -3D-tulostimelle validoitujen BEGO-tulostusmateriaalien myötä hammasalan ammattilaiset voivat nyt tulostaa kaikki työnkuluissaan tarvitsemansa osat tarkasti ja kätevästi suoraan omalla vastaanotollaan. Potilaille uudet materiaalit tarjoavat kustannustehokkaan vaihtoehdon saman päivän aikana valmistuville hammasrestauraatioille.

BEGO-materiaalit validoitu Planmeca Creo C5 -tulostimelle

Planmeca on aloittanut strategisen yhteistyön uraauurtavasta CAD/CAM-teknologiasta tunnetun BEGO-yhtiön kanssa, jolla on jo yli 20 vuoden kokemus 3D-tulostuksesta. Yhteistyön tuloksena BEGO:n huippuluokan tulostusmateriaalit hammasrestauraatioiden tulostukseen on nyt validoitu Planmeca Creo® C5 -3D-tulostimelle.

VarseoSmile Crown plus-, VarseoSmile Temp- ja VarseoSmile Teeth-tulostusmateriaalien validoinnin ansiosta Planmeca Creo C5 -käyttäjät voivat nyt tarjota potilailleen kustannustehokkaita ja huippulaadukkaita hammasrestauraatioita, jotka valmistuvat jo saman päivän aikana. Potilashoidon tason parantamisen lisäksi materiaalit auttavat hammasalan ammattilaisia sujuvoittamaan hammasprotetiikan työnkulkua ja valmistusprosessia.

Planmeca Creo C5 -käyttäjät hyötyvät etenkin maailman ensimmäisestä pysyviin hammasrestauraatioihin tarkoitetusta VarseoSmile Crown plus -3D-tulostusmateriaalista. Kyseinen keraamitäytteinen 3D-tulostusresiini on hyväksytty lääkinnälliseen käyttöön ja mahdollistaa laadukkaiden yksittäisten ja osittaisten kruunujen, implanttijatkeisiin kiinnitettävien kruunujen, laminaattien sekä tabletop-, inlay- ja onlay-restauraatioiden valmistamisen. Restauraatioiden kestävyys on todennettu lukuisissa tieteellisissä tutkimuksissa.

Lääkinnälliseen käyttöön hyväksytty VarseoSmile Temp -resiini puolestaan mahdollistaa väliaikaisten kruunujen, siltojen, laminaattien sekä inlay- ja onlay-restauraatioiden valmistamisen. VarseoSmile Teeth -materiaalin avulla Planmeca Creo C5 -käyttäjät voivat valmistaa erittäin esteettisiä hampaita koko- ja osaproteeseja varten. Kummankin materiaalin keraamitäytteen ansioista tulosteet kestävät erinomaisesti hankausta.

”Olen erittäin iloinen yhteistyöstämme BEGO:n kanssa, sillä se tuo samana päivänä valmistuvat restauraatiot yhä laajemman potilasjoukon saataville maailmanlaajuisesti. Monikäyttöinen Planmeca Creo C5 -tulostin on suunniteltu erityisesti nykyaikaisten hammasklinikoiden ja -laboratorioiden tarpeita ajatellen. Sen avulla voidaan tulostaa tehokkaasti ja tarkasti monenlaisia laadukkaita hammashoidon apuvälineitä. Nyt kun myös BEGO:n johtavat 3D-tulostusmateriaalit hammasrestauraatioiden valmistukseen on validoitu tulostimellemme, hammasalan ammattilaiset voivat itse valmistaa kaikki eri työnkuluissa tarvitsemansa komponentit tulostimellamme aina yhtä erinomaisin tuloksin”, toteaa Planmecan CAD/CAM-tuotteiden johtaja Pontus Degerlund.

”BEGO:n johtavat 3D-tulostusmateriaalit täyttävät tiukimmatkin laatuvaatimukset ja auttavat parantamaan potilashoidon laatua sekä sujuvoittamaan tietokoneavusteisen valmistuksen työnkulkua. Olemme innoissamme siitä, että Planmeca Creo C5 -käyttäjät pääsevät nyt hyödyntämään BEGO:n materiaaleja osana validoitua työnkulkua”, sanoo BEGO:n 3D-tulostuksen tuotevalikoimasta vastaava tiiminvetäjä Marius Kempf. ”On hienoa, että yksi nyt validoiduista materiaaleista on VarseoSmile Crown plus, jonka kliininen kestävyys, erinomainen läpikuultavuus ja yleiset esteettiset ominaisuudet ovat alan parhaimmistoa. Sen ensiluokkainen suorituskyky onkin todistettu useissa tieteellisissä julkaisuissa. Odotamme innolla yhteistyötä Planmeca Groupin eri yhtiöiden sekä jakelijoiden kanssa.”

Planmeca Creo C5 sopii ihanteellisesti kaikkein kiireisimmillekin vastaanotoille ja laboratorioille, joissa tulostettavaa on paljon. Kaikkien Planmeca Creo C5 -3D-tulostimen tulostusmateriaalien soveltuvuus käyttötarkoitukseensa varmistetaan perusteellisissa mekaanisissa testeissä ja arvioinneissa. Lisäksi lääkinnälliseksi laitteeksi luokitelluille materiaaleille suoritetaan lisätestejä.

Jos tarvitset lisätietoja tuotteesta, saatavuudesta tai tilaustavoista, ota yhteyttä paikalliseen jakelijaan. Alueelliset rajoitukset voimassa.

Lehdistötiedusteluihin vastaavat:
Pontus Degerlund
CAD/CAM Director, Planmeca Oy
Puh. +358 20 779 5787
Sähköposti: pontus.degerlund@planmeca.com

Thomas Stahl
Global Marketing Director, BEGO GmbH
Puh. +49 160 321065
Sähköposti: Thomas.Stahl@bego.com

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista hammashoitolaitteiden valmistajista. Sen tuotevalikoimaan kuuluu digitaalisia hoitokoneita, CAD/CAM-ratkaisuja, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita sekä kattavia ohjelmistoratkaisuja. Yksityisomisteisen yhtiön pääkonttori on Helsingissä, ja sen tuotteita viedään yli 120 maahan ympäri maailmaa. Planmeca Oy on osa suomalaista Planmeca Group -yhtiöryhmää, johon kuuluu useita innovatiivisia terveysteknologian brändejä. Planmeca Groupiin kuuluvat yhtiöt työllistävät maailmanlaajuisesti lähes 4 600 henkilöä, ja niiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2022 oli 1,2 miljardia euroa.

BEGO GmbH
BEGO on perinteikäs saksalainen perheyritys, joka on toiminut hammaslääketieteen alalla yli 130 vuoden ajan. Yritys on hammaslääketieteen CAD/CAM-teknologian edelläkävijä ja tietokoneavusteisen valmistuksen eri tekniikoiden asiantuntija, jolla on yli 20 vuoden kokemus 3D-tulostamisesta. Viidennen sukupolven perheyrityksenä BEGO on tuonut viime vuosikymmeninä markkinoille lukuisia innovatiivisia tuotteita ja prosesseja. Näihin kuuluu myös maailman ensimmäinen 3D-tulostusmateriaali pysyvien hammasrestauraatioiden valmistukseen: VarseoSmile Crown plus.
www.bego.com