Planmeca Groupin huippulaitteet jääkiekon MM-kisojen ensiapukäyttöön

Planmeca Group osallistuu 3.–19.5.2013 pelattavien jääkiekon MM-kisojen järjestelyihin myös tänä vuonna toimittamalla kisojen ensiapuasemille Helsingin Hartwall Areenalle ja Tukholman Ericsson Globe Arenalle ortopediseen 3D-kuvantamiseen tarkoitetun Planmed Verity -laitteen ja Planmeca Compact i -hammashoitokoneen. Laitteet olivat MM-kisakäytössä jo viime vuonna Helsingissä.

”Helppokäyttöinen ja kompakti Planmed Verity soveltuu erinomaisesti käytettäväksi myös jäähalliympäristössä. Viimevuotiset kokemuksemme Veritystä olivat erittäin positiivisia ja IIHF halusi laitteen kisojen käyttöön tänä vuonna myös Tukholmaan, jotta joukkueille voidaan tarjota tasavertainen kohtelu molemmissa halleissa”, kertoo MM-kisojen lääkinnän vastaavana toimiva ylilääkäri Markku Tuominen Tampereen Medisport Oy:stä.

”Koska Planmed Verity on suunniteltu juuri raajojen kuvantamiseen, esimerkiksi jalkapöytä tai ranne saadaan kuvattua kerralla. Se, että vamman laatu voidaan diagnosoida nopeasti ja tarkasti jo heti pelipaikalla, säästää sekä pelaajien että joukkueen muun henkilöstön aikaa ja vaivaa”, painottaa Tuominen.

Planmed Verity on uudenlainen ortopediseen kuvantamiseen tarkoitettu laite, jonka avulla raajojen murtumista saadaan tarkka 3D-tietokonetomografiakuva huomattavasti koko kehon TT-laitteita pienemmällä säteilyannoksella. Laitteen erityisominaisuuksien ansiosta esimerkiksi polven tai nilkan kuvaus potilaan seistessä on yksinkertaista. Planmed Verity -laitteen suunnittelu, markkinointi ja valmistus sijaitsevat Helsingin Herttoniemessä.

Planmeca Compact i -hoitokone on suunniteltu tukemaan hammaslääkärin sujuvaa työnkulkua. Täysin digitaalinen hoitokone on ergonominen käyttää, mukava hoidettavalle ja se vastaa hammaslääketieteenalan tiukimpiinkin hygieniavaatimuksiin. Kisoissa hoitokonetta käytetään mahdollisten hammasvammojen toteamiseen ja ensiapuun.

Vesa Mattila
Varatoimitusjohtaja, Planmed Oy
Puh: +358 20 7795 301
vesa.mattila@planmed.com

Tuomas Lokki
Markkinointi- ja myyntijohtaja, Planmeca Oy
tuomas.lokki@planmeca.com

Planmeca Group
Planmeca Oy ja Planmed Oy kuuluvat menestyvään suomalaiseen terveysteknologian alalla toimivaan yhtiöryhmään, Planmeca Groupiin. Yhtiöryhmän vuoden 2013 liikevaihtoennuste on noin 760 miljoonaa euroa. Henkilöstöä on maailmanlaajuisesti noin 2 500, joista Suomessa noin 900. Suomen toiminnot (tuotekehitys, markkinointi ja vienti, hallinto sekä valtaosa tuotannosta) sijaitsevat Helsingin Herttoniemessä. Vuonna 1971 perustettu Planmeca Oy valmistaa hammaslääketieteen hoitoyksiköitä ja pään alueen kuvauslaitteita ja ohjelmistoja. Se on alan suurin perheyhtiö maailmassa. Planmed Oy valmistaa mammografiaröntgenlaitteita sekä ortopedisen kuvantamisen laitteita.
www.planmeca.com | www.planmed.com

Jääkiekon MM-kisat 2013 Helsingissä ja Tukholmassa
Jääkiekon MM-kilpailut pelataan 3.–19.5.2013 Helsingissä Hartwall Areenalla ja Tukholmassa Ericsson Globe -hallissa. Kilpailuihin osallistuu 16 joukkuetta ja otteluja pelataan turnauksen aikana kaikkiaan 64.
www.iihfworlds2013.com