Planmeca Viso® G3 tuo huippuluokan 3D-kuvantamisen hammashoidon ammattilaisille

Planmeca Viso® -kuvantamislaitteiden tuoteperhe laajenee uudella tulokkaalla. Uusi Planmeca Viso® G3 tarjoaa hammasklinikoille kaikki tarvittavat kuvantamistyökalut sekä seuraavan sukupolven kuvantamisteknologian edut. Uutuuslaite saa ensiesittelynsä IDS 2023 -tapahtumassa Kölnissä.

Planmeca Viso® G3 on uusin tulokas KKTT-kuvantamislaitteiden suositussa Planmeca Viso® -tuoteperheessä, johon luottavat hammashoidon ammattilaiset kautta maailman. Uutuuslaite on todellinen KKTT-monitoimilaite, joka kattaa kaikki ekstraoraalisen 2D- ja 3D-kuvantamisen tarpeet. Se täydentää Planmecan alan terävintä kärkeä edustavan KKTT-laitteiden valikoiman, johon kuuluvat ennestään Planmeca Viso® G7- ja Planmeca Viso® G5 -laitteet.

Planmeca Viso G3 tarjoaa alan johtavaa käytettävyyttä ja näkyvyyttä monenlaisiin kliinisiin käyttötarkoituksiin, kuten juurihoitoon ja implanttisuunnitteluun. Laitteen 3 x 3–20 x 10 cm kattava kuvausalue mahdollistaa paitsi korkealaatuiset 3D-kuvat koko hampaistosta myös yksityiskohtaiset panoraamakuvat sekä ekstraoraaliset purusiivekekuvat interproksimaalisen diagnostiikan tarpeisiin. Laite voidaan myös varustaa lyhyen valotuksen Planmeca ProCeph™ -kefalostaatilla ja päivittää tarvittaessa Planmeca Viso G5 -laitteeksi vieläkin suurempien 3D-kuvien tuottamiseksi.

Lisäksi uusi laite tarjoaa kaikki Planmecan todistetusti toimivan Viso-teknologian edut. Niihin kuuluvat helppokäyttöiset kuvantamisohjelmat, potilaan asettelua helpottava reaaliaikainen videonäkymä, kuvausalueen virtuaaliset säädöt, vapaasti säädettävissä oleva 3D-volyymikoko, anatomisen kohteen valinta sekä Planmeca Ultra Low Dose™ -kuvantamisprotokolla, jonka hyödyt on osoitettu myös tieteellisesti. Laite mahdollistaa lisäksi tähtäyskuvien ottamisen 3D-volyymin hienosäätöä varten ennen varsinaista kuvantamista vähentäen uusintakuvien tarvetta.

Planmeca Viso G3 -laitteessa esitellään myös uusi Viso-käyttöliittymä, joka pohjautuu palkitun Planmeca Romexis® -ohjelmiston moderniin ulkoasuun ja käyttötuntumaan. Intuitiivinen ja mukautuva käyttöliittymä tulee saataville myös jo käytössä oleville Planmeca Viso -laitteille.

Kaikkien Planmeca Viso -laitteiden tavoin myös Planmeca Viso G3 on suunniteltu noudattaen ALADA-periaatetta (As Low As Diagnostically Acceptable), jonka mukaan kuva otetaan niin pienellä potilasannoksella kuin on mahdollista niin, että kuvanlaatu pysyy diagnostisesti hyväksyttävällä tasolla. Herkästi liikkuvien potilaiden kuvantamista varten laitteeseen on saatavissa myös liikeartefaktien Planmeca CALM® -korjausalgoritmi, joka voidaan ottaa käyttöön niin ennen kuvausta kuin sen jälkeenkin.

”Lanseerattuamme koko kallon Planmeca Viso G7 -kuvantamislaitteen kysyntä Planmecan edistynyttä kuvantamisteknologiaa kohtaan on kasvanut jatkuvasti. Halusimme uuden Planmeca Viso G3:n myötä tuoda Viso-huipputeknologian kaikkien käyttäjien ulottuville. Nyt täydentyneellä Planmeca Viso  tuoteperheellämme on tarjota sopiva laite kaikenlaisiin kuvantamistarpeisiin”, kertoo Planmecan röntgendivisioonan johtaja Timo Müller.

Planmeca Viso G3 ja muut Planmecan uudet innovaatiot esitellään IDS 2023 -tapahtumassa 14.–18. maaliskuuta hallissa 1, osastolla A20−C29.

Timo Müller
Vice President, X-ray, Planmeca Oy
Puh. 358 20 7795 550
timo.muller@planmeca.com

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista hammashoitolaitteiden valmistajista, jonka tuotevalikoimiin kuuluu digitaalisia hammashoitokoneita, CAD/CAM-tuotteita, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita sekä kattavia ohjelmistoratkaisuja. Planmecan pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja sen tuotteita viedään yli 120 maahan. Planmeca on alansa suurin yksityisomistuksessa oleva yritys, joka on tunnettu uraauurtavasta tuotekehityksestään ja muotoilustaan. Planmeca Oy on osa terveysteknologian alalla toimivaa Planmeca Groupia.
Planmeca Groupiin kuuluvat yritykset työllistävät maailmanlaajuisesti lähes 4 500 henkilöä ja niiden yhteenlaskettu pro forma -liikevaihto vuonna 2021 oli 1,2 miljardia euroa.