Ensimmäiset kuvat Renault 4 -mallista

Renault on paljastanut ensimmäiset kuvat Renault 4 E-Tech electric -sähköautosta, jonka virallinen ensiesittely tapahtuu Pariisin autonäyttelyssä 14. lokakuuta. Mallin modernit ja persoonalliset piirteet, kuten valaistu etusäleikkö ja kangaskatto, tuovat esille auton luonteen ja nykyaikaisuuden. Renault 4 E-Tech electric on kompakti (4,14 metriä pitkä) ja yhtä käytännöllinen kuin sen legendaarinen edeltäjä. Se tarjoaa tilaa ja monipuolisuutta, joka sopii jokaisen tarpeisiin. Auto on suunniteltu päivittäisiin ajoihin ja viikonloppureissuihin, kaupungin kaduille ja maanteille, aivan kuten alkuperäinen Renault 4.

Monipuolisuus uudelle aikakaudelle

Renault 4 mullisti autoteollisuuden vuonna 1961 ja saavutti ikonisen aseman. Se oli Renaultin ensimmäinen malli, jossa moottori oli sijoitettu auton etuosaan ja  auton tasainen lattia teki siitä äärimmäisen käytännöllisen niin kaupunkiajoon kuin maaseudulle. Renault 4 oli juuri oikea auto ajankohtaan, ja siitä tuli nopeasti suosikki yli 100 maassa, myyntimäärien ylittäessä kokonaisuudessaan 8 miljoonaa autoa.

Renault 4 E-Tech electric jatkaa tätä perintöä nykypäivän sähköisenä versiona. Se on 4,14 metriä pitkä ja täydentää Renaultin B-segmentin mallistoa, johon kuuluu myös 3,92 metriä pitkä Renault 5. Auto käyttää samaa AmpR Small -alustaa, joka takaa erinomaiset sisätilat, ketteryyden ja mukavuuden. Renault 4 E-Tech electric valmistetaan Maubeugessa, Ranskassa, ja sen odotetaan saapuvan markkinoille vuonna 2025.

Ensimmäiset viralliset kuvat

Renault on julkistanut muutamia yksityiskohtia auton ulkomuodosta, joissa korostuu sen karisma ja ainutlaatuinen yhdistelmä tyyliä ja käytännöllisyyttä. Etusäleikön reunaa kiertää yhtenäinen valaistu kehys. Pyöreät LED-ajovalot tuovat mieleen 1960-luvun alkuperäisen Renault 4 -mallin, mutta modernilla twistillä. Auton takavalot ovat päivitetty nykyteknologialla, mutta säilyttävät Renault 4 tunnistettavan muodon. Musta reunus lisää tyylikkyyttä ja korostaa Renault 4 E-Tech electricin omaperäistä persoonallisuutta.

Takasivuikkunat ovat edelleen tunnusomainen osa Renault 4 perintöä ja ne laajentavat ikkunapinta-alaa. Samoin kolme rinnakkaista, korin kylkiä pitkin kulkevaa muotoiltua linjaa muistuttavat 4L-sukupolvien ilmeestä.

Alkuperäisen Renault 4 katon muoto on myös selvästi havaittavissa, ja takaspoileri antaa auton siluetille elinvoimaisen lisän. Pystyasentoinen takaluukku sekä matala lastauskorkeus ovat myös Renault 4 E-Tech electricin tunnusmerkkejä.

Renault 4 ilmeen kruunaa laskoksin avattava kangaskatto, joka tulee saataville osaan malleista tarjoten ajonautinnon tuulen tuivertaessa hiuksissa – kuten alkuperäisen Renault 4

-erikoismalleissa.

www.renault.fi / Facebook @renaultsuomi / Instagram @renaultsuomi