FC Vito pääsi voittojen tielle Helsinki Cupissa – huomenna luvassa Lassi Hurskainen -show
Helsinki Cup jatkui torstaina kesäisenä ja vauhdikkaana. Pisteiden makuun pääsi myös tansanialainen FC Vito Malaika Liwale, joka pelasi aamulla maalittoman tasapelin FC Espoo/Valkoista vastaan ja keskipäivän tienoilla otti turnauksen avausvoittonsa päihittämällä P-Iirot/06:n maalein 5–1.Vielä eilen keskiviikkona FC Vito tuntui kärsineen matkarasituksesta, sillä se hävisi ensimmäiset ottelunsa tyttöjen G12-yleissarjassa, ensin TuWelle ja sitten Gnistan/Sinikeltaisille. Alkusarjan viimeisen pelinsä tansanialaiset pelaavat tänään illalla.
Osallistuminen varmistui viime hetkellä
FC
Tiistain isoin ja iloisin uutinen Helsinki Cupissa oli tansanialaisjoukkue FC Viton turnausmatkan toteutuminen. Tyttöjen G12-yleissarjaan ilmoittautunut joukkue ehti jo pelästyä, että turnaus jää kokonaan väliin.Matka tyssäsi viime viikon lopulla Tansanian pääkaupunkiin Dar es Salamiin, kun lentokentällä kävi ilmi, ettei joukkueenjohdolla ollut presidentin antaman asetuksen mukaista erityislupaa matkustamiseen. Valmentaja ja joukkueenjohtaja toimivat kotimaassaan opettajina, ja nykyasetuksen mukaan valtion virassa työskentelevillä täytyy olla kyseinen erityislupa matkustaakseen ulkomaille.