Lehdistökutsu: HYBRIT – nyt käynnistyy maailman ensimmäinen fossiilivapaan teräksen pilottilaitos

SSAB, LKAB ja Vattenfall käynnistävät 31.8.2020 HYBRIT-yhteishankkeen maailmanlaajuisesti ainutlaatuisen fossiilivapaan rautasienen pilottituotantolaitoksen testaamisen Ruotsin Luulajassa. Kyseessä on yksi ratkaiseva askel kohti fossiilivapaan teräksen tuotantoa ja tärkeä askel luotaessa täysin fossiilivapaa arvoketju teräksen tuotannolle. Ruotsin pääministeri Stefan Löfven sekä ympäristö-ja ilmastoministeri, pääministerin sijainen Isabella Lövin osallistuvat avajaisiin.

Tilaisuuteen osallistuvat lisäksi SSAB:n toimitusjohtaja Martin Lindqvist, LKAB:n toimitusjohtaja Jan Moström, Vattenfallin toimitusjohtaja Magnus Hall, HYBRIT Developmentin toimitusjohtaja Eva Vitell ja Ruotsin energiaviraston pääjohtaja Robert Andrén useiden muiden vieraiden ohella.Covid19-pandemian takia vain rajoitettu määrä ihmisiä voi osallistua tapahtumaan paikan päällä. Tapahtumaa voi seurata myös digitaalisesti.

Paikka: SSAB Luulaja, Svartövägen 20.
Aika: Maanantai 31. elokuuta 2020, kokoontuminen klo 11.30 (12.30 Suomen aikaa)

Päivän ohjelma
12.00 Kierros tuotantolaitoksella
12.30 Kokoontuminen HYBRIT-pilottilaitokselle tai digitaalinen lähetys
12.50 Pilottilaitoksen käynnistys
13.25 Viralliset avajaiset päättyvät, aikaa medialle

Ilmoittautuminen digitaaliseen konferenssiin. Tilaisuuden ohjelma on ruotsiksi.

Lisätietoa vierailusta www.hybritdevelopment.com

Digitaalinen lähetys 12.30-13.10 CEST

Lisätietoja ja ilmoittautuminen tilaisuuteen (viimeistään perjantaina 28. elokuuta klo 10.00 CEST):
Mia Widell, SSAB, mia.widell@ssab.com, +46 76 527 25 01
Erika Lindblad, LKAB, erika.lindblad@lkab.com, +46 72 524 12 41
Magnus Kryssare, Vattenfall, magnus.kryssare@vattenfall.com, +46 76 769 56 07

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.