Uusi, värinkestoltaan korkealuokkainen GreenCoat Crown BT tukee kestävää kehitystä

SSAB on halunnut vastata entistä suorituskykyisempien ympäristötietoisten rakennusmateriaalien kysyntään kehittämällä kestävän, värinkestoltaan korkealuokkaisen GreenCoat Crown BT
-tuotteen, joka soveltuu ihanteellisesti seinä- ja kattoverhouksiin.
Tuotteessa on ympäristötietoinen, ruotsalaista rypsiöljyä sisältävä pinnoite, ja se on osa ensiluokkaista GreenCoat®-tuoteperhettä, joka on markkinoiden ympäristötietoisin rakennusteollisuudelle suunnattu maalipinnoitettujen terästuotteiden valikoima.

Laajamittaisen tuotekehityksen tuloksena syntynyt GreenCoat Crown BT kestää ankarimmissakin sääolosuhteissa. Sen värinkesto on korkealuokkainen ja se soveltuu ihanteellisesti tiili- ja lukkosaumaprofiileihin, modulaarisiin kattoihin, sandwich-paneeleihin sekä seinäverhouksiin.

GreenCoat Crown BT -tuotteessa UV-säteilyn- (Ruv3) ja korroosionkestävyys (RC4) yhdistyvät ympäristötietoiseen, biopohjaista teknologiaa (BT) hyödyntävään pinnoitteeseen, jossa merkittävä osa perinteisistä fossiilisista öljyistä on korvattu ruotsalaisella rypsiöljyllä. Lopputuloksena on syntynyt erittäin suorituskykyinen, helposti muovattava ja helppohoitoinen rakennustuote, jonka värit pysyvät tasalaatuisina valmistuserästä toiseen. Siksi tuote soveltuukin erinomaisesti mattapintaisiin modulaarisiin kattoihin.

GreenCoat Crown BT on SSAB:n muiden maalipinnoitettujen tuotteiden tavoin täysin kromaatiton ja täyttää uusimmat REACH-asetuksen vaatimukset. Lisäksi teräs on 100-prosenttisesti kierrätettävissä.

Rakennusalan nykyaikaiset, ympäristötietoiset trendit

Rakennusalan uusimmista tilastoista käy ilmi, että ympäristötietoisten materiaalien kysyntä kasvaa jatkuvasti. GreenCoat Crown BT vastaa tähän kysyntään ja tarjoaa rakentajille tuotteen, joka on kestävän kehityksen kannalta aivan uudella tasolla.

”Kestävä kehitys ei ole enää vain joidenkin arkkitehtien ja rakentajien valinta, sillä SSAB toimittaa koko rakennusalalle markkinoiden ympäristötietoisimpia, teknisesti ylivoimaisia maalipinnoitettuja GreenCoat®-laatuteräksiä”, toteaa SSAB-konsernin SSAB Europe -divisioonan johtaja Olavi Huhtala.

Kumppaneiden kanssa yhteistyössä kehitetty tuote

GreenCoat Crown BT on asiantuntevien kumppaneiden kanssa tehtyyn yhteistyöhön, perusteellisiin testeihin ja asiakaspalautteeseen perustuvan laajamittaisen tuotekehityksen tulos. Näin on syntynyt tuote, jossa erinomainen suorituskyky yhdistyy ympäristötietoisuuteen.

GreenCoat Crown BT -terästä on saatavana kiiltävä- ja mattapintaisena. Tuotteen kuvioitu pinta on nykyarkkitehtuurin trendien mukainen, ja pohjoismaisen luonnon sävyjä heijasteleva värivalikoima on kehitetty huippuarkkitehdeiltä ja rakennusalan ammattilaisilta saadun palautteen pohjalta.

Kuvateksti:

-          SSAB-konsernin SSAB Europe -divisioonan johtaja Olavi Huhtala

-          GreenCoat Crown BT säilyttää värinsä vuosikausia rankimmissakin sääolosuhteissa sekä UV-säteilylle altistuessaan.

Lisätietoja:
Lasse Bengtsson, Marketing, SSAB, puhelin: +46 70 205 8793, lasse.bengtsson@ssab.com

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.