Outokumpu ottaa käyttöön Tiedon pilvi-infrastruktuuripalvelut maailmanlaajuisesti

TIETO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 8.12.2014 KLO 9.00

Tieto ja johtava ruostumattoman teräksen valmistaja Outokumpu ovat sopineet kumppanuutensa laajentamisesta konesalipalveluihin. Uusi kolmen vuoden sopimus kattaa kaikki Outokummun toimipisteet ympäri maailmaa. Sopimukseen sisältyvät keskitetyt ja paikalliset kapasiteettipalvelut sekä SAP ERP -alustan hallintapalvelut, jotka ovat skaalattavissa käyttötarpeen mukaan.

Tieto on ollut Outokummun infrastruktuurikumppani vuodesta 2012. Outokummun fuusio Inoxumin kanssa synnytti tarpeen yhtenäistää uuden globaalin yhtiön ratkaisuja. Outokumpu pyrkii parantamaan kustannustehokkuuttaan konsolidoimalla ja nykyaikaistamalla kapasiteetti-, palvelumalli- ja prosessiratkaisujaan. Tiedon tehtävä on olla muutoskumppanina ja vastata näihin tarpeisiin.

”Tiedon tuottavuuden pilviratkaisut auttavat Outokumpua vähentämään riskejä tuotantoympäristössä. Ratkaisut lisäävät palveluiden joustavuutta ja kapasiteetin käyttöastetta globaalisti pienentäen palveluiden kokonaiskustannuksia. Tiedolla on vahva historia onnistuneiden projektien toimittamisessa Outokummulle, mikä osaltaan vaikutti palvelutoimittajan valintaan”, sanoo Outokummun tietohallintopäällikkö Patrik Ekström.

”Yhteistyömme Outokummun kanssa toimii hyvin ja olemme tyytyväisiä voidessamme laajentaa palvelukenttämme kattamaan Outokummun kaikki toimipisteet eri puolilla maailmaa. Tarjoamamme ratkaisut, kuten pilvipalvelut, vastaavat erinomaisesti näihin tarpeisiin”, sanoo Kimmo Hannus, Tiedon vastaava asiakaspäällikkö.

”Terästeollisuus on tärkeimpiä toimialojamme ja olemme rakentaneet alan osaamistamme jo vuosia. Koko valmistava teollisuus konsolidoi tällä hetkellä voimakkaasti toimintojaan. Tieto asiakkaineen on onnistunut muuntamaan synergiaedut säästöiksi nopeasti ja joustavasti sekä kasvattamaan tuottavuutta”, sanoo Jaakko Tapanainen, Tiedon valmistavan teollisuuden liiketoiminnasta vastaava johtaja.

Tieto Cloud Server -pilviratkaisu on joustava ja turvallinen kapasiteettiratkaisu, jota voidaan skaalata toimipisteen käyttötarpeen mukaan. Käyttöönotto on helppoa: asiakas voi tilata lisää kapasiteettia itsepalveluportaalin kautta kolmessa minuutissa. Tieto Cloud Server on innovatiivinen palvelu, jolla omaan verkkoon voidaan yhdistää julkisen ja yksityisen pilvipalvelun parhaat puolet.

Jaakko Tapanainen, valmistavan teollisuuden toimialajohtaja, Tieto, +358 40 543 6367, jaakko.tapanainen[at]tieto.com

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan ja vahvan toimiala- ja asiakasymmärryksen avulla, sekä auttaa asiakkaitaan löytämään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaqissa Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.

Avainsanat: