Tieto toimittaa globaalin tuotantojärjestelmän International Paperille

TIETO OYJ TOIMIALATIEDOTE 27.10.2014 KLO 9.00

Uusi tuotannonohjausjärjestelmä täyttää paperiteollisuuden maailmanlaajuiset vaatimukset.

Pohjoismaiden suurin IT-palveluyritys Tieto ja pakkaus- ja paperiteollisuuden maailmanlaajuinen markkinajohtaja International Paper (IP) ovat allekirjoittaneet sopimuksen tuotannonohjausjärjestelmän toimittamisesta. Järjestelmä perustuu Tiedon integroituun paperiteollisuuden SAP-pohjaiseen vakiotuotannonohjausratkaisuu, ja se toimitetaan aluksi 26 tehtaaseen Yhdysvalloissa.

Toimitettava järjestelmä kattaa paperiteollisuuden koko tuotanto-osaston ohjauksen: se on yhteydessä SAP:n Extended Warehouse Management -varastonhallintajärjestelmään, joka kattaa koko prosessin valmistuksesta toimitusprosessiin.

”Nykyisen tuotannonohjausjärjestelmämme käyttöaika on lähestymässä loppuaan. Lähdimme etsimään ratkaisua, joka integroituu hyvin SAP-toimintamalliimme ja jonka avulla voimme samalla vastata liiketoiminnan uusiin vaatimuksiin. Kumppanillamme Tiedolla on tarjota SAP-pohjainen ratkaisu, vahvaa kokemusta paperiteollisuudesta, syvällistä SAP-asiantuntemusta sekä globaali toimitusmalli. Nämä kaikki vaikuttivat päätökseemme valita Tieto”, sanoo Joseph Rahme, Senior IT Manager, International Paper.

”Tieto on vahva tekijä paperiteollisuudessa: meillä on yli 220 tuotannonohjausjärjestelmää eri puolilla maailmaa. Etunamme on kyky hoitaa suuria projekteja sekä mahdollisuus yhtä aikaa joustaviin liiketoimintamalleihin ja räätälöityihin hallintaperiaatteisiin. International Paperin kanssa tekemämme sopimus koskee vakiomalliseen SAP-tuotannonohjausjärjestelmäämme perustuvaa ratkaisua. Näin voimme kehittää yhdessä IP:n kanssa kaikkien aikojen kehittyneimmän tuotannonohjausjärjestelmän, joka täyttää kaikki paperiteollisuuden vaatimukset”, kertoo Thomas Hohenauer, Tiedon Itävallan maajohtaja, joka vastaa IP:n asiakkuudesta ja toimituksesta.

Thomas Hohenauer, maajohtaja, Tieto, puh. +43 66 413 207 57, thomas.hohenauer[at]tieto.com

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan ja vahvan toimiala- ja asiakasymmärryksen avulla, sekä auttaa asiakkaitaan löytämään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:ssä Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.

Avainsanat: