Rovaniemen kauppakeskukset Revontuli ja Rinteenkulma avaavat Uusi Yhteys -suunnittelukampanjan keskustan elävöittämiseksi

Rovaniemeläiset kauppakeskukset Revontuli ja Rinteenkulma syventävät yhteistyötään rakentamalla keskusten välille uuden yhdyskäytävän, jonka myötä keskukset yhtenäistyvät 37 000m2 kattavaksi kokonaisuudeksi. Pohjois-Suomen suurimman kauppakeskuksen muodostavan kulkuyhteyden suunnittelu toteutetaan joukkoistamisperiaatteella, joka antaa paikallisyleisölle mahdollisuuden tuoda kuuluviin omat ehdotuksensa laajennuksen toteuttamiseksi.

Yhdyskäytävän rakentamisen yhteydessä molempien keskusten eteläpäitä kehitetään kaupallisesti toimivammaksi kokonaisuudeksi. Uudistettava alue käsittää keskusten eteläpäissä Rinteenkulman puolella noin 2000 m2 ja Revontulessa 1000m2. Uudistusten kautta pyritään vastaamaan sekä alueen väestön että paikkakunnalla vierailevien turistien palvelutarpeisiin. Rovaniemi on Suomen toiseksi suosituin turistikohde ja kauppakeskukset haluavat kasvattaa alueen vetovoimaa entisestään omalla tarjonnallaan.

”Saamme uuden käytävän avulla kehitettyä tilojamme niin, että ne sopivat paremmin paitsi kansainvälisille, kiinnostaville brändeille, myös kasvuvaiheessa oleville paikallisille toimijoille. Haluamme monipuolistaa tarjontaamme esimerkiksi ravintoloilla, lappilaisella tai suomalaisella designilla, kauppakeskukseen sopivilla palvelukonsepteilla ja muilla herkuilla. Luomme yhdessä Rinteenkulman ja asiakkaidemme kanssa kokonaisuuden, joka tuo koko kaupungille vetovoimaa ja saa meidät kaikki ylpeiksi moderneista kauppakeskuksistamme ja elävästä kaupunkikeskustasta”, Revontulen kauppakeskuspäällikkö Hanne Martimo kertoo.

Kauppakeskus Revontulen omistajuus siirtyi Agore Kiinteistöille huhtikuussa 2018, ja keskuksen uudistaminen Agoren periaatteiden mukaiseksi päätettiin aloittaa heti kaupan jälkeen. ”Agoren tavoite on tehdä kauppakeskuksista kaupunkiensa viihtyisiä olohuoneita ja kasvattaa jälleen kaupunkikeskustojen merkitystä. Esimerkiksi Revontulesta luodaan Lapin olohuone, jonka tarkoitus on elävöittää Rovaniemen keskustaa sen omaa ympäristöä vaalien”, kuvailee Agoren liiketoiminnasta vastaava johtaja Maria Söderman Trevianista.

Uusi Yhteys -kampanja julkistettiin tänään keskusten yhteisessä KesäYö Goes Street Food -tapahtumassa. Kampanjan aikana yleisö voi antaa ehdotuksensa lataamalla pohjakuvan ja palauttamalla suunnitelman osoitteessa uusiyhteys.fi tai käydä piirtämässä sen kauppakeskuksen älynäytölle. Paras suunnitelma palkitaan 1000 € lahjakortilla. Suunnittelu- ja rakennusprojektia voi seurata syksyn 2019 lanseeraukseen saakka osoitteessa www.uusiyhteys.fi.

Hanne Martimo, Kauppakeskuspäällikkö, Trevian Asset Management / Kauppakeskus Revontuli, p. 040 564 4330
Maria Söderman, p. 050 549 7490, maria.soderman@trevian.fi
Sami Juutinen, p. 040 484 7487, sami.juutinen@trevian.fi

Agore Kiinteistöt on vuonna 2017 perustettu ja Keskinäisen Työeläkevakuutusyhtiö Elon, Ruotsin valtion eläkerahasto Första AP-fondenin (AP1) ja Trevian Asset Management Oy:n omistama kiinteistösijoitusyhtiö, joka sijoittaa pääasiassa Helsingin ulkopuolelle muihin Suomen suurimpiin kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin. Agore keskittyy erityisesti kaupunkien ydinkeskustoissa sijaitseviin liike- ja toimistokiinteistöihin. Agorella on merkittävät resurssit lisäsijoituksiin, jotka mahdollistavat portfolion kasvattamisen yli 400 milj. € kokoon. Trevian Asset Management vastaa yhtiön operatiivisesta toiminnasta.

Trevian Asset Management on suomalainen, avainhenkilöidensä omistama toimitiloihin keskittyvä kiinteistösijoitus- ja kiinteistövarainhoitoyhtiö, joka tuottaa asiakkaidensa tarpeiden mukaisesti optimoituja ja aktiivisesti hoidettuja kiinteistövarainhoitopalveluja ja -rahastoja. Yrityksen palvelut on suunnattu erityisesti institutionaalisille kiinteistösijoittajille, pankeille sekä muille ammattimaisille sijoittajille. Trevianilla on hallinnoitavanaan yhteensä lähes miljardin euron kiinteistövarallisuus.

Rovaniemeläiset kauppakeskukset Revontuli ja Rinteenkulma syventävät yhteistyötään rakentamalla keskusten välille uuden yhdyskäytävän, jonka myötä keskukset yhtenäistyvät Pohjois-Suomen suurimmaksi kauppakeskuskokonaisuudeksi.
Rovaniemen paikallisyleisö saa mahdollisuuden tuoda kuuluviin omat ehdotuksensa laajennuksen toteuttamiseksi Uusi Yhteys -kampanjan kautta.

Hanne Martimo, Kauppakeskuspäällikkö, Trevian Asset Management Oy / Kauppakeskus Revontuli
Maria Söderman, Business Director, Trevian Asset Management Oy