• Trevian/

Trevian johti Duetto Parkin strategista kehitystyötä – Yrityspuisto myyty Revcapille

Report this content

Trevian Asset Managementin hallinnoima ja Pasila-Käpylän kehittyvällä alueella sijaitseva Duetto Park myytiin kehitysprojektin päätteeksi kaupassa Revcap Advisors Ltd:lle (Revcap). Kauppahintaa ei julkisteta. Trevianille projekti on ollut vahva taidonnäyte toimistotilojen strategisesta kehitystyöstä.

Brittisijoittaja Revcap on ostanut Helsingissä sijaitsevan Duetto Parkin. Toimistokäytössä oleva kiinteistö koostuu kahdesta seitsemänkerroksisesta toisiinsa yhdistetystä rakennuksesta, joissa on yhteensä noin 15 000 neliömetriä joustavaa toimitilaa.

Trevian Asset Management on vastannut kohteen strategisesta kehittämisestä ja manageerauksesta vuodesta 2020 lähtien. Trevian toteutti Dueton uudistamisprojektin edellisen kansainvälisen omistajan paikallisena partnerina. Duetto on Trevianille vahva taidonnäyte onnistuneesta kehitysstrategiasta: uudistukset ja transaktio toteutettiin sijoittajan strategian mukaisessa aikataulussa.

– Trevianin toimintatapa kiinteistön kokonaisvastuullisena kehittäjänä ja hallinnoijana on saanut suurta kiitosta sijoittajilta. Dueton kehitysprojekti ja sitä seurannut transaktio ylittivät kokonaisuutena kaikin puolin odotuksemme, kommentoi Trevianin Investment Director Risto Vuorenrinne.

Business parkin vuokrausaste nousi pandemian kasvattamasta etätyön suosiosta huolimatta viimeisen kahden vuoden aikana.

– Tavoitteena Duetossa olivat vuokrausasteen parantaminen ja houkuttelevuuden lisääminen. Uudistukset toteutettiin laadukkaasti mutta kustannustehokkaasti, ja vihreitä arvoja kunnioittaen. Asiakkaiden toimistotilat on suunniteltu jokaiselle yksilöllisesti yritysten omat brändit ja joustavat tarpeet huomioiden. Vuokralaistyytyväisyydestä olemme saaneet pelkästään positiivista palautetta, kertoo Dueton Asset Manager Outi Kymäläinen Trevianista.

Cobbleyard Real Estate toimi kaupassa Revcapin neuvonantajana ja vastaa jatkossa kohteen manageerauksesta. Cushman & Wakefield toimi kaupassa myyjän neuvonantajana.

– Uskomme edelleen toimistoihin, ja voittajina tulevat olemaan modernit, joustavat ja hyvällä sijainnilla olevat toimistot, jotka panostavat vastuullisuuteen. Duetto Park kuuluu ehdottomasti tähän kategoriaan, kommentoi osakas Mattias Lindfors Cobbleyardista. Cobbleyard ja Revcap ovat sijoittaneet Suomessa aiemmin yhdessä muun muassa Helsingin Sörnäisissä sijaitsevaan Leipätehtaan kehityshankkeeseen, joka myytiin viime lokakuussa NREPille.

Lisätietoja:

Risto Vuorenrinne
CIO
Trevian Asset Management

risto.vuorenrinne@trevian.fi

Outi Kymäläinen
Asset Manager
Trevian Asset Management
0400 311 149
outi.kymalainen@trevian.fi

Trevian Asset Management on suomalainen, avainhenkilöidensä omistama toimitiloihin ja asuntoihin keskittyvä kiinteistösijoitus- ja kiinteistövarainhoitoyhtiö, joka tuottaa asiakkaidensa tarpeiden mukaisesti optimoituja ja aktiivisesti hoidettuja kiinteistövarainhoitopalveluja ja -rahastoja. Yrityksen palvelut on suunnattu erityisesti institutionaalisille kiinteistösijoittajille, pankeille sekä muille ammattimaisille sijoittajille. Trevianilla on hallinnoitavanaan yhteensä lähes miljardin euron kiinteistövarallisuus. www.trevian.fi

Pikafaktat

Trevian Asset Managementin hallinnoima Duetto Park Käpylässä myytiin kehitysprojektin päätteeksi kaupassa brittiläiselle Revcap Advisors Ltd:lle (Revcap).

Lainaukset

Trevianin toimintatapa kiinteistön kokonaisvastuullisena kehittäjänä ja hallinnoijana on saanut suurta kiitosta sijoittajilta. Dueton kehitysprojekti ja sitä seurannut transaktio ylittivät kokonaisuutena kaikin puolin odotuksemme.
Risto Vuorenrinne, CIO, Trevian Asset Management
Outi Kymäläinen, Asset Manager, Trevian Asset Management
Uskomme edelleen toimistoihin, ja voittajina tulevat olemaan modernit, joustavat ja hyvällä sijainnilla olevat toimistot, jotka panostavat vastuullisuuteen. Duetto Park kuuluu ehdottomasti tähän kategoriaan.
Mattias Lindfors, Partner, Cobbleyard Real Estate