Trevian laajentaa liiketoimintaansa infrastruktuurihankkeisiin datakeskuksista alkaen

Trevian Asset Management laajentaa liiketoimintaansa infrastruktuurihankkeisiin. Uuden liiketoimintayksikön kehittämisestä vastaa Jukka-Pekka Joensuu, jolla on vankka kokemus strategisten hankkeiden neuvonannosta, suunnittelusta ja johtamisesta. Trevianin infrastruktuuriliiketoiminnan pääalueita ovat data centereihin sekä energian talteenottoon ja varastointiin liittyvät investoinnit. Ensimmäiset datakeskushankkeet on käynnistetty vuoden 2024 aikana.

Trevianin uuden infrastruktuurihankkeisiin keskittyvän liiketoiminta-alueen johtavaksi neuvonantajaksi on nimitetty Jukka-Pekka Joensuu, joka vastaa tehtävässään markkinan ja projektien kartoittamisesta, analysoinnista ja kehittämisestä Trevianin strategian mukaisesti.

- Suomessa on erityistä potentiaalia toteuttaa mittavia infrastruktuurihankkeita. Infrastruktuurihankkeet sopivat erinomaisesti myös Trevianin strategiaan – kiinteistöihin liittyvä energianhallinta ja vastuullisuuden toteuttaminen yhteiskunnallisesti merkittävien investointien kautta ovat Trevianin strategisessa ytimessä. Jukka-Pekka Joensuu tuo kokemuksensa kautta Trevianiin alan erityistä huippuosaamista, sanoo Trevianin toimitusjohtaja Reima Södervall.

Jukka-Pekka Joensuu on kokenut asiantuntija strategisten infrastruktuuri- ja sijoitushankkeiden rakentamisessa, suunnittelussa ja johtamisessa, ja toiminut muun muassa Suomen valtion ja institutionaalisten sijoittajien neuvonantajana Suomen ja Saksan välistä merikaapelia koskevassa projektissa sekä yhteispohjoismaisessa data center -kehitystyössä.

- Seuraavien viiden vuoden aikana esimerkiksi data centereiden kapasiteetti tulee kasvamaan Suomessa moninkertaiseksi. Suomessa hallitaan turvallisten ja toimivien data centereiden toteuttaminen ja maa on laaja, vakaa ja strategisesti lähellä tärkeitä eurooppalaisia toimijoita. Tämä on tärkeä ja ajankohtainen liiketoiminta-ala, jota alan ilolla työstää Trevianille, Joensuu kertoo.

Osana uutta infrastruktuuriliiketoimintaa Trevian on käynnistänyt ensimmäiset datakeskushankkeet vuoden 2024 aikana. Suomi on noussut eurooppalaisen data center -kehitystyön kärkimaiden joukkoon ilmaston, kallioperän, toimintaympäristön vakauden ja luotettavan energianjakelun ansiosta ja datakeskuskapasiteetin odotetaan kasvavan Suomessa merkittävästi lähivuosien aikana.

Reima Södervall
Trevian Asset Management
reima.sodervall@trevian.fi

Trevian Asset Management on suomalainen, avainhenkilöidensä omistama kaupallisiin kiinteistöihin ja asuntoihin keskittyvä kiinteistösijoitus- ja kiinteistövarainhoitoyhtiö. Tarjoamme täyden palvelun varainhoitoa ja strukturoituja sijoituspalveluita sijoituksen koko elinkaaren ajalle. Yrityksen palvelut on suunnattu erityisesti institutionaalisille kiinteistösijoittajille, pankeille sekä muille ammattimaisille sijoittajille. Trevianilla on hallinnoitavanaan 1,2 miljardin euron kiinteistövarallisuus. www.trevian.fi

Trevian Asset Management laajentaa liiketoimintaansa infrastruktuurihankkeisiin. Uuden liiketoimintayksikön kehittämisestä vastaa Jukka-Pekka Joensuu. Ensimmäiset datakeskushankkeet on käynnistetty vuoden 2024 aikana.

Suomessa on erityistä potentiaalia toteuttaa mittavia infrastruktuurihankkeita. Infrastruktuurihankkeet sopivat erinomaisesti myös Trevianin strategiaan – kiinteistöihin liittyvä energianhallinta ja vastuullisuuden toteuttaminen yhteiskunnallisesti merkittävien investointien kautta ovat Trevianin strategisessa ytimessä. Jukka-Pekka Joensuu tuo kokemuksensa kautta Trevianiin alan erityistä huippuosaamista.
Reima Södervall, Toimitusjohtaja, Trevian Asset Management
Seuraavien viiden vuoden aikana data centereiden kapasiteetti tulee kasvamaan Suomessa moninkertaiseksi. Suomessa hallitaan turvallisten ja toimivien data centereiden toteuttaminen ja maa on laaja, vakaa ja strategisesti lähellä tärkeitä eurooppalaisia toimijoita. Tämä on tärkeä ja ajankohtainen liiketoiminta-ala, jota alan ilolla työstää Trevianille.
Jukka-Pekka Joensuu, Johtava neuvonantaja, Trevian Asset Management